AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Vi får helt enkelt hoppas och tro att TS har åkt iväg för att leta efter hunden som hon funderade på att göra, och att hon senare hittat den och är nu påväg hem kanske?. Man kan ju i alla fall hoppas..

ja det var ovanligt tyst, jag hoppas verkligen att allt går bra och att hunden återfinns välbehållen.

*KL*

Hon är online på MSN ( men svarar inte ) och där står det att hunden inte har hittats än :(

Håller tummarna...

Sitter och gråter just nu..
Tack alla för snälla inlägg..

Tyvärr så har vi inte fått någon mer info om Lady..
De har letat hela dagen i hela och utanför Getinge men inte funnit några spår.
I vägbrunnar, stallar, gamla ladugårdar, under verandor, buskage, vattensnår, diken etc, men inte ett spår av tösen..
Många är och har varit med att försöka hitta hunden och jag vill ge en stor eloge till alla som ställlt upp frivilligt för människor och djur de inte känner.

Radion gick även idag ut med efterlysning, men kommer inte göra det mer.. Alla är hemskt förtvivlade och nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra.. Vi hoppas på att hon är upp plockad av föraren till bilen och helt enkelt stulen.. För då lever hon iallafall...

Det här var ingen bra start på året...

Fy, ryser i hela kroppen och snart kommer tårarna! Men ge inte upp än! Hon kan ju ha gått jätte långt på dessa dagar. Jag vet några hundar som har rört sig hemmåt mot sitt gammla hem. De är starka små kabrater!

Massa massa stora KRAMAR

Vad tråkigt att höra att de inte hittat henne än :(
Men ge inte upp hoppet, en hund kan ju inte bara "gå upp i rök" hon måste ju finnas nånstans, nån borde ju se henne eller nån borde ju veta vad som hänt henne. Är hon stulen så gäller det att hålla koll på annonser och ringa/maila på allt som verkar misstänkt, en tjuv kanske inte går ut och annonserar på Blocket i första taget men håll koll på tex. eniros köp & sälj marknad, vet av tråkiga erfarenheter att det rör sig mindre seriöst folk där...

Jag" hoppas" att någon stulit henne!
För då lever ju hon iallafall och är inte ute i denna kylan ensam!:cry:

Till Ts

Fy vad hemskt:cry:
Gråter med dig jag hoppas verkligen att hon mår bra iallafall, om hon nu blivit stulen:cry:

Massor med kramar TinyWiny

ÅH neeeej hade hoppas så.
Har ni förresten varit i kontakt med någon tidning?:idea:
Ett repotage med en bild gör att fler ser det och någon kanske hör av sig
Dessutom kan det skräma en tjuv lite från att sälja, bättre att kontakta ägaren ju

Att någon plockat upp henne och tagit hem henne, betyder inte nödvändigtvis att hon stulits! Upphittarna kan kontakta polisen så småningom, jag tycker inte du ska ge upp hoppet!! En så söt liten vovve har säkert charmat sig rätt in i hjärtat på någon... Jag håller alla tummar och tår att detta ska få ett lyckligt slut!!

JAAA!!! Vilken ide!! Kontakta lokaltidningen/lokaltidningarna, en sån hjärteknipande historia kommer att nå alla!!

Det har varit helt tyst..
Ingen har sett eller hört något.. .

usch va hemskt :( hoppas verkligen att hunden hittas snart..Att det kanske är så att hon är stulen eller bara att någon har hittat henne och funderar på vems hon är.

Jag har mejlat några ,som har annonserat efter en liten hund att köpa---man vet ju inte,Lady kan ju vara upp-plockad och sen försöker de sälja henne.
Har inte fått svar ännu om de blivit kontaktade av ngn,sådan "säljare".

:cry: hoppas någon snart hittar eller överlämnar vovven till polis, många kramar

Polisen är inkopplad men har inte tid med en bortsprungen hund..

Ring även till närliggande polis stationer, de har inte världens bästa samarbete när det gäller bortsprungna hundar. Bor själv i gränsen Varberg-Falkenberg och anmälde för ngt år sen en bortsprungen hund til Falkenbergspolisen, medans de som hittade henne ringde Varbergs polisen. Bägge stationerna sa att de inta hört någon som hittat/saknade denna hund. Det var först via radio Halland som jag fick veta vart min hund var.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka