AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Ja du ser, och han hade ju vart borta i nästan två dygn. Så hoppet är långt ifrån ute!
han verkade må bra med tanke på omständigheterna, och blev så hjärteknipande glad att träffa sin husse igen!

Hihi,blocket är bra! :D

Till TS,hoppet är nog inte ute än,men tyvär så är det ju oroväckande att hon hade koppel på sig,och att hon inte bott där så länge,MEN,om hon skulle fastna så tuggar hon antagligen av kopplet,och på den tid hon bott där så känner hon förhoppningsvis igen sig lite iallafall! Bara det slutat att smälla,så kanske hon kommer fram! (idioter smäller ju fortfarande raketer)

Sätt upp lappar,för någon måste ha sett henne tycker jag!

Har också bekanta i krokarna, så jag ringer dem genast!!

Uppdatera så fort du vet! åh, gud vad jag får ont i magen av sånt här...:cry:

Nu har jag fixat en annons åt dem på blocket..

Det är tydligen många som har hjälpt till att leta, till fots.
BHK, beklagade för att många var inte hemma efter nyårsfirandet..
Menjag tycker någon av klubbarna borde ha någon aktiv hemma i trakten..
Men jag vet inte all fakta, det är inte jag som ringt runt..

/Zizzy med otrolig huvudvärk och extrem ångest....

Håller verkligen tummarna för Lady här, har tänkt mycket på henne och alla inblandade.

Kan lista lite vad andra med bortsprungna hundar har gjort för att "efterlysa" dem, kanske nåt kan vara till hjälp:

- Sätta upp lappar med bild i området där hunden försvann
- Dela ut "flygblad" i brevlådor med bild och text på/om hunden
- Ställa ut bur med filt, jacka eller nåt annat som luktar "hemma" på platsen hunden försvann + koka lever eller nåt annat som doftar gott och sätta i buren. Strö tex. mjöl runt buren för att se ev. tassavtryck (funkar bäst på barmark, ligger det snö kan man ju se tassavtryck i snön istället)
- Kontakta brukshundsklubb el. jaktlag och spåra med hundar
- Annonsera på tex. Blocket, annonstidningar, dagstidningen osv.
- Skriv efterlysning på sidor på internet, både privata sidor och organisationers sidor där det vistas mycket hundfolk/övrigt folk
- Kontakta radio och be dem gå ut med en efterlysning
- Kontakta brevbärare, taxi och busschaufförer m.m och be dem hålla utkik, de rör sig ju runt i området på tider då många andra jobbar och inte kan hålla utkik

Tack så mycket.

Radio är kontaktad,tror att de har haft efterlysning på den lokala kanalen.
Filt och mat är utställt, men ej rört..
Brukshundsklubben är kontaktad,men vad som har hänt på den fronten vet jag inte mycket om..
Iaf, så tror jag inte att de har hjälpt till..
Efterlysningar har jag gjort på nätet..
Lappar är uppsatta om jag inte fått något om bakfoten, är inte riktigt säker.. Men alla deras närmsta grannar vet om att hon är borta och många hjälpte ttdligen till att leta nyårsnatten, men efter det vet jag inte..

Brevbärare och taxi var en smart ide´!

Jag är bara rädd att det är för sent..
Det är kallt ute och hon försvann mycket nära stora vägen..

Nu har jag pratat med de som jag känner i Getingetrakten och de kommer hålla utkik. Bad dom även säga till andra de känner där och det ska dom göra.

Om du vill får du gärna PM:a mig numret så jag har det om de skulle höra nåt om lilla vovven.

Ja, men jag vet inte om någon har gjort det idag..
Har bara pratat med mannen i familjen en snabbis idag, då tjejen lades in på sjukhuset..
Han är helt knäckt och han skulle ringa till ridklubben i närområdet och se om de kunde hjälpa till.. Mer än så vet jag inte idag..

Vet inte riktigt om jag vågar ringa och stressa honom heller..
Båda var totalt knäckta igår och trode att jag var arg på dem för de hade "slarvat bort" hunden..
Givetvis är jag inte arg, detta kan ju hända vem som helst, det var ju inte alls deras fel!
*sliter mitt hår*

Måste vara helt fruktansvärt för dom, och stackars tjej som är sjuk också, inte lär hon bli friskare av all dena oro...

Nej hon lär då inte bli bättre av all oro..
Jag kan bara gissa mig till vilken panik och ångest hon har nu..

Jag funderade på att åka ned själv idag, men fick förhinder..
Tycker ni att jag ska åka ned imorgon och ge mig ut och ropa?
Om jag får ta bilen villsäga..

Det kan ju vara värt ett förök i allafall, du har ju inget att förlora...kanske dessutom känns bra för dig att vara lite delaktig "på plats" så att säga..?
och vem vet, rätt som det är kanske vovvan är i närheten och känner igen din röst och kanske vågar sig fram...

Nej jag har inget alls att förlora förutom bensinpengarna, och de ger jag mer än gärna och det dubbla bara hon lever!!!
Synd att jag har för trögtänkta hundar som inte kan spåra..
Ska jag kanske ta med mig två av hundarna hemifrån iallafall?
De kanske mot förmodan kan hjälpa mig att hitta henne..

Tänkte bara säga att även jag har kontaktat lite bekantskap i getinge.
Det skulle kanske kännas bättre för dig om du åkte dit, som sagt så kanske kommer hon till dig som hon känner väl.

Förstår din oro!!!

Många lycka till önskningar till er!!
*Tröst kram*

Ta med dig vovvarna, det tycker jag. Hon känner väl igen dom med! Och som det stod tidigare i tråden så kanske dom upptäcker henne även fast de inte kan spåra!

Åk dit du,då kanske det känns bättre sen! Kanske hon kommer fram när hon hör din röst,och ni blir en till att leta,vilket ger större chanser att hitta på henne,om du sen tar med gamla polarna så kanske hon vågar sig fram!

Om jag bodde närmare så hade jag hjälp till,mer än gärna!

Se till att ha kort med dig så du kan gå runt och fråga om någon sett henne.

Förhoppningsvis så kanske ni hör något av annonsen du lagt ut på blocket!
Gå in på alla andra forum som finns och länka till annonsen,NÅN måste ju ha sett henne!

Nej jag har inget alls att förlora förutom bensinpengarna, och de ger jag mer än gärna och det dubbla bara hon lever!!!
Synd att jag har för trögtänkta hundar som inte kan spåra..
Ska jag kanske ta med mig två av hundarna hemifrån iallafall?
De kanske mot förmodan kan hjälpa mig att hitta henne..

Ja ta med dig dina hundar!
Även om de inte är spårhunda, har alla hundar ett betydligt bättre luktsine än vad vi kan komma i närheten av.
Dessutom kan de ta sig in i snår och leta, på ett helt annat sätt.
Kan du ha dom lösa, så kan du nästan vara helt säker att om de inte makera något på ett område så finns hon inte där heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka