AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Men usch va hemskt :cry:
Hoppas att den lilla kraken blir hittad snarast. Som Dp ägare så vet man ju hur frusna dom är.

Och till den som kastade smällarna!!! :devil: *piskar*

Nej men usch så hemskt! :cry: Och vilka hemska människor!!

Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka snart!

Bor utanför getinge som syster skrev här.. o lovar a ska kolal runt lite.. men vart i getinge försvann den... ?? kanske en bild vore bra...

Den försvann på stiftelsegatan.
Tikern ser ut som vilken röd dvärgpinscher som helst.
Det borde inte vara så många sådana på vift..
Lystrar till namnet Lady, väger ca 4 kg.
(har ej bild på denna datorn.)

Ägaren tar tacksamt emot hjälp! Just nu så får hon inte hjälp av någon och hon är helt förtvivlad..

Ut med hundar och leta!
Om de inte har några hund ägare i bekantskaps kretsen, ring lokala brukshundklubben.
Lägg en filt eller jacka där hon försvan , om hon kommer tillbaks dit.
Troligen är hon i chock tillstånd och kan springa långt, om hon inte fastnar...

Hon har lagt en filt där tiken försvann.
Hon har varit ute och letat hela dagen, kom nyss hem i tårar..
Jag bad henne kolla upp med brukshundsklubben, det fanns tydligen i halmstad och oskarssrtöm. Nu gäller det bara att lyckas få tag i någon så här sent..

Så nu har jag skickat henne alla nummer till alal klubbarna runt omkring, hoppas till gudarna att hon får tag i någon som vill hjälpa..
Lilla tösabiten har snart varit borta i över 23 timmar..

Hon kan inte sätta upp lappar på lyktstolpar m.m?

Ringa till den lokala radion och efterlysa henne?
Säg åt henne att sätta ut en annons på blocket under efterlyses/försvunnen. Kan hända att hon får napp där!

Kommer polisen kontakta henne ifall någon kommer in med en hund,eller får hon ringa till polisen titt som tätt?

Hoppas hon kommer tillbaka snart.
Var i höstas ute och letade efter en nakenhund som sprungit bort här i stan, vi hade regn följt av minusgrader (nedåt -10) och sen snöfall efter det. Ägaren + frivilliga letade om tokar och efter 7 dagar återförenades den lilla vovven med sin matte - välbehållen.
Så, de är tuffare än man tror "de små liven" (nakenhunden hade heller inget täcke eller dyl. på sig) så ge inte upp hoppet!

Förra nyår vid 22-tiden slet sig en bekants hund och sprang iväg. Det var många minus under natten men hon kom tillbaka på morgonen vid 6-tiden. Troligtvis hade hon chockad gömt sig under nåt uthus/altan eller nåt för hon luktade jord och hon var inte så ren... Så ett hett tips är att annonsera/knacka dörr och be folk kolla under sina uthus/altaner och övrigt.

här e just nu runt nån minus ute o ja bor bara ca 4 km från getinge

Polisen ringer om dom får in någonting.

Hon har fått tag i en brukshundsklubb!:bump:
Hon fick tag på någon och han sade att det var nog svårt att få ihop några hundar då det är på frivillig basis, men han skulle ringa runt och återkomma.

Temperaturen ligger just nu på nollan.
Hon har varit ute och letat och ropat, och hon tror att hon hört tösabiten skälla. *hoppas hoppas*

här e just nu runt nån minus ute o ja bor bara ca 4 km från getinge

Du känner möjligtvis inte för att åka till ägaren och lugna ner henne lite?
Hon är ensam hemma och mår jätte dåligt just nu..

Då finns det stort hopp om att hon klarar kylan iaf..
Jag är bara livrädd att hon stryper sig i panik med kopplet.. :cry:

stackars liten hund o polisen borde visa samma respekt för hunden som för vi människor :mad::idea:kan vi inte skapa en grupp här o protestera mot att inte leta efter hunden

Det är verkligen synd om hunden men polisen kan knappast förväntas lägga samma energi på hundar som människor. Jag älskar mina hundar som familjemedlemmar men kom igen, om det handlar om djur vs människor som kan komma till skada, vad tycker ni de ska prioritera? Skulle ni vilja ringa polisen om nån i er familj var försvunnen och få höra att de tyvärr inte har tid med det för de letar efter en hund? Skulle inte tro det.

TS: Håller tummarna för att de hittar henne snart! Nån kan ju ha tagit hand om henne :idea:

Tur att hon har fått tag på en brukshundklubb, har själv druckit vin annars hade jag definitivt åkt ur och hjälpt till att leta!

Du vet inte vilken av brukshundklubbarna hon har pratat med? Är ganska aktiv själv nämligen men inte inom nånting som kan vara till nytta. Mina hundar är odugliga på att spåra/söka.

Och jag håller verkligen tummarna för att vovvan ska klara sig! Vilken mardröm..

Och ungen med smällarna :devil:

Jag tror hon pratade med en karl från halmstads brukshundsklubb.

Okej! Bra att hon har fått tag på någon!

Ofta söker de ju sig till folk, så förhoppningsvis är hon upp-plockad och bara väntar på att de som har hittat henne ska få tag i matte!

Är hon tatuerad eller chippad? För om det är chip så går det ju inte att idientifiera utan att ha fått avläst chippet. Det kan vara en anledning till att det dröjer, en tatuering kan man bara ringa polisen så får man ju fram ägaren.

Hunden är chippad.
Hoppas till gudarna att hon lever..

Ägarnes make kom nyss hem, så nu slipper hon iaf vara ensam..

Lägg ut en efterlysning på "BLOCKET" under efterlysning och på Halland !!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka