AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Vill bara säga att när det gäller att leta med hund, så behöver det inte vara spår/sök hundar, går med vilken hund som helst.
För har hon fastnat med kopplet inne i ett snår, så lär de nog visa att här finns en hund
Och är hon i chock tillstånd brukar de ha lättare att ta kontakt med en främande hund än en mäniska.

Be henne ringa polisen med jämna mellanrum, lita inte på att dom ringer, har dålig erfarenhet av det, hund pireteras inte specielt en sådan här helg....

Då finns det stort hopp om att hon klarar kylan iaf..
Jag är bara livrädd att hon stryper sig i panik med kopplet.. :cry:

Får hoppas på att OM hon fastnar nånstans så biter hon av kopplet (om det nu inte är ett kedjekoppel hon har på sig).

Hoppas ni hittar den lilla tösen! Tänker på er! Hoppas hon kommit/kommer hem snart!!

En vän till mig blev av med sin unghund under jakt och hon lyckades bland annat få ut sjöräddningen med specialutbilddade hundar, så om hon är lite påstridig så borde det inte vara supersvårt att få ut en sån grupp. Vad jag förstår så jobbar de på stiftelsepengar och är inte statlugt avbetalda.

Nu gick det tyvärr inte så bra med min väns hund, men hoppas det går bättre med denna. Ett tips är ju att efterlysa via radion, men det är säkert redan gjort. Att söka med häst brukar också gå bra, man hör och ser på ett annat sätt än med bil och kan röra sig på större områden än till fots.

Har bekanta åt det hållet. Skyndar att kontakta! Hoppas verkligen det slutar väl!! Kopplet på dessutom, jösses....

ah fyy asså, men att den inte kommer hem. den kanske sprang vilse?, finns det så dumma människor som tar hundar?

Be henne dock "jaga" polisen, dom prioriterar inte försvunna djur...:eek::mad: Har själv anmält en försvunnen häst till polisen. Den gick på bete o var flockberoende/ranglåg. Stallägaren ringde mig vid 11.30. Jag ringde polisen direkt, inget där. Åkte ut för att leta efter den å försöka förstå vad som hänt... Han hade fått gått genom stängslet av ngn anledning o kommit för långt bort för att känna igen sig. Sprungit en bra bit genom skogen innan en dam med 2 shettisar hittat honom å släppt in honom till sina 2 ponniesar. Hon anmälde detta till polisen kl. 07.00 på morgonen...
Jag letade hela dan samtidigt som som jag hade kontakt med polisen men dom hade inte hört ngt... Framåt kvällen började jag tro att han blivit stulen eller låg skadad nånstans ute i skogen :eek: började paniken komma krypandes... :cry: Vid 19-tiden ringde jag polisen igen å precis som tidigare så sa dom bara irriterat att "han kommer väl hem när han blir hungrig" Jag snedtände fullkomligt å gav mig inte innan jag fick tala med en högre uppsatt! :devil: Då visade det sig att dom visst hade fått in en anmälan vid 7.00 på morgonen... :confused: Gissa om jag blev ännu mer upprörd???
Summan av det hela är:
JAGA POLISEN, dom gör inget om du inte ligger på...
Hoppas det slutar lika väl för din "älskling", håller tummarna!
Ska sprida ordet vidare till mina bekanta!

Uppdatering.

Hon är fortfarande inte hittad.. :cry:

Ägaren ligger inne på sjukhus och mannen i huset är ensam i letandet efter vad jag har fått förklarat..

De har inte hört av varken polisen eller brukshundsklubben de talade med igår..

Kommer med mer uppdateringar senare...

Åh vad jag håller alla fingrar och tår för att ni ska hitta hunden!:(

Uppdatering.

Hon är fortfarande inte hittad.. :cry:

Ägaren ligger inne på sjukhus och mannen i huset är ensam i letandet efter vad jag har fått förklarat..

De har inte hört av varken polisen eller brukshundsklubben de talade med igår..

Kommer med mer uppdateringar senare...

Som jag skrev tidigare : JAGA POLISEN MED BLÅSLAMPA!!! Det händer INGENTING från snutens sida om man inte JAGAR dom å låter väldigt mycket!! Mycket onödigt lidande kan undvikas om hunden tagits omhand o även är anmäld till polisen, men dom lata j*vlarna inte ids gå in i datorn å kolla!!!!!
Jag har spridit nyheten vidare, hoppas det löser sig..... Snälla, håll oss uppdaterade!
Hade jag haft hund idag hade vi åkt dit å gett oss ut å letat! (hmm. just det, jag har ju druckit vin..)
Styrkekramar i massor!!!

Jag ska ringa ett par kompisar jag har i den trakten också. De har hundar och förhoppningsvis kan de vara till lite hjälp.

All hjälp är guld värd!:bow:
Snart har hon varit borta i två dygn...*gråter*

Vill de hjälpa till, så skicka ett PM så får du nummer där de kan nå familjen..

Hoppas hunden återfinns snart!

Hjälpte en liten taxherre till rätta idag som hade vart borta sedan nyårsafton.
Träffade på hussen när han stod och ropade efter hunden nere vid IPt som ligger nedanför mig. Satt en lapp uppe med nummer bredvid ingången.
När hussen åkt vidare, och jag fortsatt gå en bit, såg jag en liten hund komma i 200 knyck mot IP. Hade väl hört sin husse på långt håll.
Jag lämnade min hund, sprang efter och vallade in hunden på IP, så att han inte skulle hinna springa iväg innan hussen kom. (Hunden var så pass skygg att han inte tordes komma fram till mig) Ringde matten, hussen kom i bilen igen som ett skott. (vet inte vem som grät mest, jag eller hussen)

Slutet gott, allting gott.
Får hoppas att det blir ett lika lyckligt slut för er del, jag håller tummarna!

Åh vad skönt att det gick bra för dem!

Jag sitter som på nålar här hemma och hoppas innerligt att lilla Lady hittas snarast!

*förtvivlad*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka