AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

Var hundarna lösa eller spårade de i lina?

Tänkte mest att om man låter dem spåra lösa är de inte säkert att de visar om de hittat hunden död. Spårhundarna kan då mkt väl ha hittat, markerat och sedan gått igen utan att förare såg eftersom hunden var för långt bort.

Men ärligt talat så tror jag att Lady finns hemma hos ngn. Attraktiv ras att ta in hos sig själv alt sälja. Lider med er att ni inte vet och hoppas givetvis att ni får veta hur det är snart!

Vet faktiskt inte om de spårade med lina, jag har inte varit med på plats..

Jag hoppas att hon finns hos någon..

Jag förstod inte din ironi så jag tittade på dina andra trådar, såg att du har pittbulls. Jag tror att nästan vilker ras eller rasblandning som helst kan bita ihjäl en annan hund. Inget menat mot pittbulls, fast jag skrev "kamphundtyp"
Är föressten pb en kamphund?

Tillbaks till ämnet.
Är det samma dp som har hjärtfel och kort tid kvar att leva som du skrev om?
Givetvis kan vilken hund som helst slå över och döda en annan, oavsett ras.
Jo PB är en kamhund. Är avlad till det och en massa annat i generationer, men det finns det en massa andra trådar om på forumet.

"It is true that PitBulls grab and hold on.
But what they most often grab and refuse to let go of
is your heart, not your arm."

Nej det är inte Mejja hunden som har hjärtfel, skulle du klara av att sälja en hund med hjärtfel? Som kan dö av att busa för mycket på promenader?:(

Usch, det känns inte roligt att säga, men ett litet djur som blivit överkört kan ganska snabbt försvinna med hjälp av skator, kråkor och andra djur som kalasar på vad de hittar... Var det snö ute på Nyårsnatten?
Det känns ändå som om någon hittat henne och tagit henne med sig... Någon som fäst sig så vid henne att de inte kan tänka tanken att mista sin nya skatt! Men det vore intressant att få veta hur det ligger till med chipmärkning och veterinärbesök, om dom kollar upp på datorn att det är rätt hund och det då ev dyker upp en "Efterlyst!"

Jo jag vet att ett överkört djur försvinner fort..
Nej jag har för mig att det inte var snö, men det blrv ju riktigt kallt i några dagar efter nyår..

Det där med chiomärkning och veterinär besök är jag med ruskigt nyfiken på.

Jo jag vet att ett överkört djur försvinner fort..
Nej jag har för mig att det inte var snö, men det blrv ju riktigt kallt i några dagar efter nyår..

Det där med chiomärkning och veterinär besök är jag med ruskigt nyfiken på.

Jag tror inte att veterinären kan se om hunden är efterlyst, iallafall kunde inte min vet. se om min valp var reggad på mej än när jag vaccinerade honom.

Eftersom det var en massa lögner och turer runt valpen var jag faktiskt rädd ett tag att han skulle vara stulen, men chipnummret stämde som tur var med det på besiktningsprotokollet som följde med när jag köpte honom (omplacering, lång historia)

Veterinären sa då att den vanligaste orsaken till att chipnummret inte stämde var att uppfödaren hade blandat ihop valparna och att man då fick kontakta jordbruksverket för att få hjälp, vad jag förstod då så hade hon inte tillgång till register.

Jag hoppas liksom du att någon har tagit hand om Lady:( det är bara att hoppas att denna människa inser att någon älskar hunden och ger sig till känna.

Jag menar hellre ett anonymt mail så att man får veta att hunden mår bra än ovissheten:(

Jag menar hellre ett anonymt mail så att man får veta att hunden mår bra än ovissheten:(

SMART!!! Tror du man kan skriva det i annonserna?

Snälla om ni stulit vår hund, kan ni ta en bild och skicka i ett anonymt mail och berätta att hon har det bra? Så slipper vi iallafall vara totalt knäckta över vart vårt hjärta har tagit vägen?

*dunkar huvudet in i väggen*

SMART!!! Tror du man kan skriva det i annonserna?

Snälla om ni stulit vår hund, kan ni ta en bild och skicka i ett anonymt mail och berätta att hon har det bra? Så slipper vi iallafall vara totalt knäckta över vart vårt hjärta har tagit vägen?

*dunkar huvudet in i väggen*

Det är klart att man kan skriva det!

Gör det! och har ni riktigt tur så kanske denna person då får så dåligt samvete att h*n lämnar tillbaka henne:banana:

*Hoppas hoppas hoppas hoppas*

Någon som känner någon i Getinge i halmstads/falkenbergs trakten?

Jag sålde en vuxen Röd Dvärgpinscher tik dit för ca två veckor sedan och igår natt så var det någon skitunge som kastade ett knippe smällare mot ägaren som rastade tre hundar!
Lady som DP:n heter försvann med kopplet på!
Polisen är inkopplad men har inte tid med en bortsprungen hund..

Vet ni någon som bor i området, be dem hålla ögonen öppna, det snöar tydligen och hunden har varit borta i över tolv timmar i kylan..
Och hon känner inte området ännu då hon inte bott där så länge..

Denna historia är ett mycket gott skäl att gå in och kolla på denna sidan http://www.smallarupproret.se/ där ni kan skriva på en namninsamlingslista för ett begränsande av fyrverkerianvändandet.

Och du tror inte vi har gjort det?

Min tanke var att ev FLER skulle få vetskap om denna listan. Inte irritera dom som redan känner till den.

Om man kollar hur många som skrivit på den listan så är det bara en mycket liten klick jämfört med hur många vi är i lilla Sverige. Så om det beror på vetskap om listan eller inte vet man ju inte. Känner alla till listan så är nästan HELA sveriges befolkning för smällare och då lär denna namninsamlingen inte göra någon nytta hos politikerna,tyvärr. Därför ville jag upplysa om denna listan. Men men förlåt mig då.

Mvh Carina (med 3 skotträdda hundar)

Jag ber så mycket om ursäkt..
Jag reagerade nog fel, är mycket lätt retlig just nu..
Förlåt.

Givetvis så ska budskapet spridas, och förhoppningsvis blir det någon form av förbud någon gång i framtiden.

//
Inga skott rädda hundar men vill införa ett förbud ändå.
För allas skull, framförallt djurlivet i skogen som inte kan värja sig alls när det smäller på himmeln.

Det är lugna puckar, Zizzy. Hoppas allt löser sig med vovven.
Carina

Någon som känner någon i Getinge i halmstads/falkenbergs trakten?
..
jag, och jag önskar verkligen att jag sett tråden innan, jag hade utan tvekan gett mig ut och letat med en gång..

(hänger aldrig på "hund" utan råkade bara ha vägarna förbi)

hoppas verkligen att ni hittar den lille!

såg att det var en 2 årig dp till salu på blocket nu. Men de va i värmland och de kanske är för långt bort för att de ska vara den?

Det är lugnt...
Ja jag hoppas också, även om det inte verkar så troligt idag.. :cry:

Det är lugnt gumman! Beundransvärt att du kan tänka på andra än dig själv just nu.
För det ska du INTE, seså, var egocentrisk nu och oroa dig inte för någonting om det inte gäller dig.

*kram kram*

Hur går det? har ni hittat hunden? *hoppashoppas*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka