AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

De har ju satt in en annons på www.var-finns-min-hund.se och där har de uppgett telenr:

Vet ni, eller tror att ni vet något om Lady var snäll och kontakta:

035-54 245 eller 070-4406344

Det måste ju vara till hundens ägare.

Nån som vill ringa? :) (sitter på jobbet och kan inte)

hihi TS befinner sig som sagt i Thailand! :D

Jag har fått en massa Pm och min inbox på mailen sprängfylls med tips om detta!
TACK för ert engagemang!:love::bow::bow::bow:

Jag ska se om jag kan få någon i sverige att ringa, då jag inte kan göra det själv. (Blir attans dyrt tyvärr.. )

Eller kan någon av er ringa och kolla?
Hennes nya ägares uppgifter finns i annonsen på Blocket, kan någon ringa till dem och be dem ringa till polisen?
Dom har ju hennnes chipnummer!

Jag kan kolla mailen/buke under dageen utan några större problem så är det någon som får fram mer så blir jag väldigt glad för all info.

TACK mina vänner för att ni har så stort hjärta och bryr er om någon ni inte känner!:love:

*håller tummar och tår*

Har ägaren (som Lady omplacerades till) tipsats om detta? Har polisen tipsats om att det kan vara Lady? Bör man ringa någon?

har läst på ett annat forum där efterlysningen också är skriven att:

" Jag har nu pratat med tjejen i telefonen och hon skulle direkt ringa polisen för att se om det är hennes Lady, hon tyckte att det lät som om det skulle vara det!
Hon ringer mig senare för att berätta hur det gick... "

och en stund senare:

" Hon ringde upp mig, men hon hade inte fått tag i den ansvarige polismannen, han skulle ringa henne i morgon. Så i morgon eftermiddag hör hon av sig till mig....Nu håller vi tummarna att det är Lady. "

Detta skrevs i går så "i morgon eftermiddag" är alltså i dag.

hihi du skrev medans jag skrev hihi, tack för fantastiskt engagemang!!:bow:

Jag hoppas innerligt att det är Lady. Jag har gjort eftersökningar om det finns någon annan bortsprungen DP och det tycks inte finnas någon, vad jag kan se. I och för sig kan det ju vara ett väldigt färskt bortspringande där ägarna är ute och letar och ännu inte hunnit annonsera.

Jag hoppas, hoppas att det är Lady. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det.

Vad bra, för då vet de om att det finns en vilsen vovve.
*HOPPAS *

Fast om hon har blivit upplockad av någon så är ju avståndet irrelevant.

Hundar kan ju dock vandra mycket långt, även om det är vanligt att de stannar kvar i närheten av där de försvann. Det som jag hakar upp mig på är dock inte sträckan hon har vandrat om det är Lady och om hon har gått själv, utan riktningen. Eftersom Lady precis hade bytt ägare så torde hem fortfarande vara där Zizzy bor, vilket ju är motsatt håll nästan jämfört med Karlstad.

Jag börjar tro att det kan vara denna hund som är upphittad (jag har ringt och talat in på deras telefonsvarare).

http://www.camalis.se/efterlysning.htm

Eller kanske inte... Jag såg nu att den hunden försvann 2006. Men det där med rosa halsband stämde ju.

Senast ändrad:

Jag börjar tro att det kan vara denna hund som är upphittad (jag har ringt och talat in på deras telefonsvarare).

http://www.camalis.se/efterlysning.htm

Eller kanske inte... Jag såg nu att den hunden försvann 2006. Men det där med rosa halsband stämde ju.

Tror uppfödaren redan har kollat eftersom efterlysningen nått dp-klubben och hon varit mycket aktiv där. Jag träffar henne imorgon så jag kan kolla med henne.

OK. Det är väl dessutom troligt att det inte är den hunden eftersom det var så länge sedan den försvann. Det stod inget år på försvinnandet så jag talade in på ägarens telefonsvarare och sa att jag inte visste om det fortfarande var aktuellt men att jag iallafall ville tipsa om hunden hos polisen i Karlstad.
Sedan hittade jag en annan sida med mer information om vilket år det var frågan om.

Så vi får hoppas på att det är lilla Lady! :)

Jag tyckte det var jättebra att du ringt dem :) Hoppas det är Lady eller Bimbo (fast det hade nog varit helt otroligt om det är hon) som är upphittad.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka