AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

*KL*
Jag har inte läst exakt alla inlägg men har en fundering, vet inte om någon tänkt på att det finns en del oseriösa hundköpare.

Zizzy- Hur väl känner du köparen? Vad har de för övriga hundar? Två blodtörstiga bestar av "kamphunds typ" som gärna käkar pyttehund till frukost..!? Det är inget man vill berätta för förra ägaren att den avled på sådant sätt.

(Fast försäkringsbolaget betalar nog ut ersättning i de flesta fall)
Vet en som sköt sin hund och sa till försäkringsbolaget att den blivit påkörd, de behövde inte ens visa upp kroppen för någon. Bedrägeri.

Hoppas ingen tar illa upp men jag har lärt mig att inte lita på folk. Sålde du hunden billigt eller till marknadspris? Om du vill skriva det här förstås.

Hur gammal är Lady? Har hon stamtavla? De kanske sålt henne vidare med fin vinst...!
En fråga till: är hon chipmärkt eller öronmärkt?

Och är det normalt att rasta sina hundar ca kl 05.00 på nyårsdagen eller när det var exakt?

Det är bra om ägaren orkar läsa detta och får gärna kommentera.
Jag målar nog f*n på väggen nu men någon måste göra det också.
Hoppas verkligen hon blir hittad vid gott liv hur som helst. Mvh Tina.

Senast ändrad av en moderator:

Iaf jag brukar rasta min hund det sista jag gör innan jag kryper i säng. Nyårsnatten blev nyårsdag runt 4.30 innan jag gick och lade mig ..

*Om man läser lite svar från TS så har hunden varit borta 23 timmar vid kl 22.. Alltså borde dom ju rimligtvis varit ute vid 23-tiden

*Jag är ute med mina hundar, när jag slutar jobba 4.00-8.00, när jag varit ute på galej och kommer hem under natten, innan jag går och lägger mig vilket ofta är sent på natten och dom gånger jag vaknar sjukt tidigt 3.00-5.00.. så NEJ jag ser då iallafall inte det konstiga i tidpunkten, även om det hade varit 5.00.

* Om en köpare är oseriös, varför i hela skulle de då öht höra av sig med en påhittad historia? Hade det inte i sådana fall varit lättare att bara hålla käften och klura ut nån plan, kanske till och med säga att hunden mår prima om nu den förra ägaren ringer?

*Hunden är chippad- går att läsa i ett utav svaren från TS

*Visst finns möjligheten att hunden används till hundkampar.. Men det ska mycket till för att få mig att tro att det i sådana fall är någon annan än den som ev hittat hunden springandes ute.

*KL*
Jag har inte läst exakt alla inlägg men har en fundering, vet inte om någon tänkt på att det finns en del oseriösa hundköpare.

Zizzy- Hur väl känner du köparen? Vad har de för övriga hundar? Två blodtörstiga bestar av "kamphunds typ" som gärna käkar pyttehund till frukost..!? Det är inget man vill berätta för förra ägaren att den avled på sådant sätt.

(Fast försäkringsbolaget betalar nog ut ersättning i de flesta fall)
Vet en som sköt sin hund och sa till försäkringsbolaget att den blivit påkörd, de behövde inte ens visa upp kroppen för någon. Bedrägeri.

Hoppas ingen tar illa upp men jag har lärt mig att inte lita på folk. Sålde du hunden billigt eller till marknadspris? Om du vill skriva det här förstås.

Hur gammal är Lady? Har hon stamtavla? De kanske sålt henne vidare med fin vinst...!
En fråga till: är hon chipmärkt eller öronmärkt?

Och är det normalt att rasta sina hundar ca kl 05.00 på nyårsdagen eller när det var exakt?

Det är bra om ägaren orkar läsa detta och får gärna kommentera.
Jag målar nog f*n på väggen nu men någon måste göra det också.
Hoppas verkligen hon blir hittad vid gott liv hur som helst. Mvh Tina.

Jag tror nog att de är hederliga människor.
Ett par i 40 års åldern, med en Dp och en Pinscher.
Båda hundarna fick jag träffa när de var på besök hos mig.
Dessutom har jag haft kontakt med dem i ca 6 månader innan köpet genomfördes. (av andra anledningar)
Hunden är tvåår, chipmärkt, reg i Skk.
Försäkringsbedrägeri kan det omöjligt vara då sambon fortafande står som försäkrings innehavare på hunden, otur men sant.
Och jag rastar mina hundar oavsett tid på dygnet vid behov.
De gick bara ett varv runt huset. Altså ingen längre sträcka, bara för att hundarna skulle få kissa av sig.
Priset på hunden är mellan mig och köparen. :cool:

"Zizzy- Hur väl känner du köparen? Vad har de för övriga hundar? Två blodtörstiga bestar av "kamphunds typ" som gärna käkar pyttehund till frukost..!? Det är inget man vill berätta för förra ägaren att den avled på sådant sätt."

Och andledningen till att jag har dvärgpinscher är för att mata mina blodtörstande pitbulls!

/:cool:Pitbull ägare. :eek:

(Notera ironin i det sista. :D)

Inget nytt alls..

R8n, Jag ska genast kika i den sajten! Tack.

Verkligen en bra sida, värd all spridning!
Såg att det även fanns två upphittade hundar, varav en valp!

Usch jag hoppas verkligen att ni hittar hunden, har läst allt i tystnad och inte kommit fram till något speciellt bra, hoppas verkligen ni hittar hon.
Något nytt?

Senast ändrad:

Har inte haft nån dator i några dagar och jag har tänkt massa på er och hoppades att hon skulle vara hittad när jag kikade in :(

Kopierat från ett annat forum.

"Jag fick mail av min kompis idag och hon bad mig skicka vidare det här och tiken försvann under gårdagen.

FÖRSVUNNEN!!!!!
Under dagens viltspår i Uddevalla/Trollhättan/Vänersborgs skogarna så försvann Leonbergertiken SUCH Teamaides Fröken Fräken ``Maja´´

Är det någon som hittar henne död som levande var vänlig kontakta oss omgående.

Sanna 0303-74 70 70 eller 0739 86 76 96 (hundens uppfödare)

Äg:Christina Utbult 031-967189 eller 0707-563029

Maja är rödbrun med svart mask. Har en rejäl tofs på huvudet.

ID märkt med tång nr 30268S

Tyvärr bär hon även spårsele och lina på sig så är ni i trakterna eller hör andra som är det så fösök sprida detta vidare.

Maja bor normalt på Öckerö och kanske hon försöker ta sig hemåt?

Vore kanon om ni kunde sprida detta vidare så tiken kommer till rätta igen"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka