AKUT! Försvunnen i Getinge!

Sv: AKUT! Försvunnen i Getinge!

hunden från det andra forumet :
"UPPDATERAT!!!

Hunden är hittad!!

Maja hade dragit efter en älg men hon är hemma nu och mår efter omständigheterna bra så det känns skönt att hon är hittad :)"

Ambra, jag kommer in på sidan...

hunden från det andra forumet :
"UPPDATERAT!!!

Hunden är hittad!!

Maja hade dragit efter en älg men hon är hemma nu och mår efter omständigheterna bra så det känns skönt att hon är hittad :)"

Ambra, jag kommer in på sidan...

åhh, vad skönt... Men Lady? :( O tidningarna har inte nappat heller... *suck*

Eventuellt att Metro av alla tidningar skulle göra ett inslag hörde jag av köparna..Mer än så vet jag inte just nu.

okej... Vi håller alla tummar vi kan här i Bohuslän o hoppas att det är ngn snäll gammal tant som fångat in henne som inte vet att man ska anmäla funna hundar.. :crazy:

Ja och tanten har inte mer vett i skallen än att hon ger strumpan massa leverpastej och prinskorvar. Dessutom får hunden ligga och lata sig hela dagarna.
Hihi, Lady strumpan skulle inte må dåligt av att gå upp något hekto. :cry:
JAG VILL HA TILLBAKA MIN LADY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*ledsen i ögat*

Jag gissade faktiskt på att det skulle vara någon som misupfattade situationen redan när jag lade in upphittad... :cool:

Tack att du håller koll. :bow:

Här tittar man in varje dag och hoppas att hon ska vara funnen. :cry:
Håller lite extra hårt i kopplet på min pinscher sen den här tråden dök upp. :crazy:

Kollar också flera gången om dagen, för att se om hon kommit till rätta. Hoppas innerligt att det sker snart.

Var det någon som ringde till mediumet som jag skickade till dig. Kommer inte ihåg vad hon hette... Geir eller?
(sitter på jobbet o har ingen koll)

Oj herregud sorry! inte alla hästar i hagen denna dagen.:crazy:
förlåt så mycket men bra att den andra hunden hittades.

Hoppas verkligen för lady,
Lady är alltså INTE i närheten av Vänersborg eller? :/
Jaja jag hopas verkligen att ni haittar hon och stort förlåt för mitt missförstånd.

Man går ju fortfarande och hoppas denna tråd ska få ett lyckligt slut, men... Lite lutar det ju åt att hon antingen blivit påkörd, eller att någon plockat upp henne i sin bil och behållit henne! En liten, söt vovve som nästlat sig in i någons hjärta! OM det är så - är hon chipmärkt? Antagligen! Undrar isåfall vad som händer, om en "ny ägare" skulle ta henne till veterinär (tämligen troligt om hon lever ett långt liv!) och denne kollar hennes chip - dyker det då upp något på dennes dataskärm som visar att hunden anmälts som försvunnen?? Någon som vet hur detta fungerar?

Jag har faktiskt ingen aning om hur det funkar med chip-vet och stulna hundar..
Jag hoppas att hon är upp plockad, eller att hon fick dö en snabb död..
Vi hoppas ju innerligt att vi får veta något snart..
Vi håller på att bli tokiga av att inte veta!

Hade hon blivit överkörd, borde de ha hittat henne när de spårade med hundarna.. Men jag kan ha fel...

Ingen har ringt någon siare, jag har faktiskt inte "orkat"...
Ska kolla med ladys ägare om de känner för att ringa, de vet ju ändå mest av alla..

Hade hon blivit överkörd, borde de ha hittat henne när de spårade med hundarna.. Men jag kan ha fel...

Var hundarna lösa eller spårade de i lina?

Tänkte mest att om man låter dem spåra lösa är de inte säkert att de visar om de hittat hunden död. Spårhundarna kan då mkt väl ha hittat, markerat och sedan gått igen utan att förare såg eftersom hunden var för långt bort.

Men ärligt talat så tror jag att Lady finns hemma hos ngn. Attraktiv ras att ta in hos sig själv alt sälja. Lider med er att ni inte vet och hoppas givetvis att ni får veta hur det är snart!

Jag förstod inte din ironi så jag tittade på dina andra trådar, såg att du har pittbulls. Jag tror att nästan vilker ras eller rasblandning som helst kan bita ihjäl en annan hund. Inget menat mot pittbulls, fast jag skrev "kamphundtyp"
Är föressten pb en kamphund?

Tillbaks till ämnet.
Är det samma dp som har hjärtfel och kort tid kvar att leva som du skrev om?

Usch, det känns inte roligt att säga, men ett litet djur som blivit överkört kan ganska snabbt försvinna med hjälp av skator, kråkor och andra djur som kalasar på vad de hittar... Var det snö ute på Nyårsnatten?
Det känns ändå som om någon hittat henne och tagit henne med sig... Någon som fäst sig så vid henne att de inte kan tänka tanken att mista sin nya skatt! Men det vore intressant att få veta hur det ligger till med chipmärkning och veterinärbesök, om dom kollar upp på datorn att det är rätt hund och det då ev dyker upp en "Efterlyst!"

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka