Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Simmar om det är för varmt för att gå. Kör lydnad oavsett temp.Hur går ni för att aktivera era hundar i värmen? Hos oss är det fruktansvärt varmt både inne och ute just nu. Jag har försökt att vara mer aktiv på mornarna och kvällarna men det blir ju så tråkigt på dagen att bara gå vänta på kvällen.
Går bara en runda på mornarna och ev simmar då annars så är vi bara inne nästan. Min vovve är väldigt trött i värmen. Och jag också för den delen.Hur går ni för att aktivera era hundar i värmen? Hos oss är det fruktansvärt varmt både inne och ute just nu. Jag har försökt att vara mer aktiv på mornarna och kvällarna men det blir ju så tråkigt på dagen att bara gå vänta på kvällen.
Tror det handlar lite om vad man har för hund med. Ammo tål värme mer än mig, får han bara dricka/doppa sig ibland så är det inga problem att köra i värmen.När det är riktigt varmt så slappar hundarna. Titta på hur det ser ut i naturen, alla vilda djur slappar och tar igen sig i skuggan när det är som varmast. Det är bara vi människor, kanske främst vi nordbor, som tror att man ska aktivera sig och sina hundar lika mycket oavsett temperatur. Om det kryper i kroppen och man känner att man måste göra något med hunden när det är varmt ute så är väl simning/bad det vettigaste.
När jag hade dobermann var värme inget de hade problem med, tvärtom var de riktiga soldyrkare! Och älskade att ligga framför kaminen trots att det var riktigt riktigt varmt just där.Tror det handlar lite om vad man har för hund med. Ammo tål värme mer än mig, får han bara dricka/doppa sig ibland så är det inga problem att köra i värmen.
Ju mer man rör sig ute i värmen ju mer vänjer man sig ju med.
Sjukt att folks hundar inte klarar en svensk sommar. Polarhundar kan jag förstå, men resten? Hur dålig har aveln blivit?