Aktivering av hund.

Ninis

Trådstartare
Jag har två hunadar, en schäfer/collie tik på 3 år som är rädd för allt som kallas för agilyt (stavning) och en liten herre på 2 år dp/chihuahua-tibbe han lyssnar när han vill och kan helt enkelt stänga öronen när han ser nån hund han hatar. Jag har haft och hållt på med hund i över 10 år, jag har helt enkelt blivit lat och glömt bort en del :angel: Tiken tycker gärna om att gå med snoken i backen.
Men som sagt har ni nåt råd hur man kan aktivera dessa två?
Vore tacksam för svar.

Sv: Aktivering av hund.

Oj, det finns ju massor! Vad tycker du är roligt? Spår, lydnad, freestyle, bara träna in trick, rallylydnad, godissök...

Sv: Aktivering av hund.

Tiken, verkar tycka spåra är kul, då hennes näsa är i backen nästan hela tiden. Men jag har inte gjort det på flera år.
Lydnaden är iaf bra, så länge dom inte ser nån dom tycker om lr som hanen "vill döda" .
Men typ spår, lydnad, trick.
Rallylydnad har jag fort som förslag tidigare, men totalt glömt bort.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 475
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 193
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 902
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX