Sv: Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida
men den som kör för fort och försöker köra ifrån, eller dumpar bilen och springer? ska dom bara rycka på axlarna och skita i det? är det det du tycker? Den personen KAN ju faktiskt också vara 12 och ha "lånat" pappas bil
exakt VAR i texten står de att de har gjort fel?:smirk: det står ju att OM man hade vetat... och hur i h*vete hade dom kunnat veta det i förväg
faen vilket lätt sätt att skaffa pengar.. eller det kanske är ytterligare skrämselmetod för att hålla ungen borta från dumheter genom att hänga ut honom i pressen
men den som kör för fort och försöker köra ifrån, eller dumpar bilen och springer? ska dom bara rycka på axlarna och skita i det? är det det du tycker? Den personen KAN ju faktiskt också vara 12 och ha "lånat" pappas bil
exakt VAR i texten står de att de har gjort fel?:smirk: det står ju att OM man hade vetat... och hur i h*vete hade dom kunnat veta det i förväg
PIRU skrev:En tolvårig pojke bets av en polishund i tisdags i samband med ett polisingripande utanför Wennströmska gymnasiet.
Det var vid 19-tiden i tisdagskväll som polisen fick dagens fjärde larm om inbrott på Wenströmska gymnasiet. Tips om att tre pojkar setts på platsen hade kommit in och man beslutade att åka dit med en hundpatrull. Väl där upptäcks tre pojkar i närheten. Två av dem stannar medan en tredje springer från platsen. I samband med detta släpper en av poliserna sin hund lös som sedan biter den flyende pojken.
Enligt Börje Strömberg, presstalesman vid polismyndigheten Västmanland, var det ett rutinärende på så sätt att hundar är dresserade att bita människor som inte stannar vid befallning.
Oavsett om pojken är skyldig eller ej, är det lämpligt att släppa lös polishundar på barn?
- Polisens bedömning var att pojken snarare såg ut att vara i 17-18 årsåldern, snarare än 12. Det var därför som hunden släpptes lös. Hade han vetat att det var ett barn hade hunden inte släppts lös.
Enligt familjen tillkallades inte ambulans trots att pojken bitits, varför det?
- Den exakta bedömningen på plats kan jag i nuläget inte redogöra för. Då måste jag prata mer med hundföraren. Men enligt honom kunde pojken stå upp och gå.
Mamman till pojken menar att dock att pojken var chockad när hon anlände och hade kraftiga bitmärken i ena benet.
- Jag fick åka till akuten med honom själv där de sydde. Jag tycker att detta är skamligt. Hur kan man släppa en hund på en pojke när man redan har de andra två? Polisen visste ju inte ens om de var skyldiga.
Mamman har nu polisanmält poliserna.
Stefan Nordberg
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=373421
faen vilket lätt sätt att skaffa pengar.. eller det kanske är ytterligare skrämselmetod för att hålla ungen borta från dumheter genom att hänga ut honom i pressen