J
Jeeves
Sv: Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade tyckt det varit utmärkt att ha munkorg på hundarna och låta dem stöta "byten", som inte anses farliga..varför går inte det att genomföra? (frågar de som vet mer om skydd)
Nej. jag tror inte din version av händelseförloppet är korrekt!Polisen griper två barn på platsen, det tredje flyr. Polisen på platsen drar sitt tjänstevapen och stoppar flykten genom att skjuta grabben i benet. Samma beslut med andra ord. Och med samma resultat, grabben blir skadad men kan gripas på platsen.
Hur skulle det gått till? Frågar mot bakgrund av hur verkligheten är därute.Som jag sa innan detta hade gått o löst garanterat utan våld överhuvudtaget men ändå fått fatt alla 3.
Du drog ju igång tråden! Dina argument är kanske inte bra nog?Nu orkar jag inte tjata mer om detta.
Nu kanske jag säger nå som redan någon skrivit. Men jag orkar inte läsa allt......... Men de är väl ändå inte hunden som gjort nå fel och ska straffas?! för det är väl ändå föraren som ger order? Och är han lärd på polisskolan hur man gör mot 12 åriga små tjuvar på de sättet så e ju hela systemet fel. Då e det ju inte äns polisens i sigs fel?! Eller?![]()
OK, jag kan ställa upp och förklara läsning och diskussionsordning, men inte här i tråden. Om du vill kan vi ta det via PM.
LIA
Jeeves skrev:JFår jag fråga; är du utbildad hundförare möjligen? Har arbetat med hund i tjänst?
Klart du får fråga. Men varför?
LIA
Nej jag kan inte hjälpa att jag tycker att du skriver luddigt. Jag förstår inte alltid vad det är du vill komma fram till.
Jag vill givetvis också se att det blir skärpning. Men kanske främst i de "långvariga" straffen ex fängelse då det är så himla lätt att gripa fel misstänkta personer eller som i det här fallet se åldern på barnet på plats. Skicka hundar är i mina ögon enormt övervåld mot något jag inte skulle bedöma som en potentiellt jättefarlig person.
Jag hade tyckt det varit utmärkt att ha munkorg på hundarna och låta dem stöta "byten", som inte anses farliga..varför går inte det att genomföra? (frågar de som vet mer om skydd)
Nåja, du tycker si och jag tycker så.
![]()
![]()
Du har aldrig hört ordspråket våld föder våld. Varför tror du Polisen i USA har Mp5 eller M16 och hagelgevär med sig i sina bilar för? Jo för att dom är så förbannat korkade o tror att dom kan lösa allt med våld. Samma här i Sverige det blir bara brutalare o brutalare så snart är vi också där. Om vi accepterar att polisen sänder hundar på 12åringar och civila poliser sätter huvor på sig o vänder batongerna o slår med fel ände för det gör ondare då är vi snart där vi också. Alltid tyckt att svensk polis varit vettiga men min bild ändras sakta men säkert.
Jag hade nog snarare tippat på skaderisken än avsaknaden av agg så som en viss annan användare verkar vilja framställa det...
*kl*
ni som förespråkar mer våld mot barn, kan ni nämna ETT land, där man dömer barn till fängelsetraff, som har lägre kriminalitet än sverige? eller ETT land, som fått ner kriminaliteten med hårdare straff?
och har ni någon gång blivit bitna av en stor hund som är tränad att bita hårt?
Nej, det är inte samma beslut.
Nej, det är inte samma sak. Det är en avsevärd skillnad mellan ett skjutvapen och en hund. Den som inte förstår det ...
LIA