Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida

Sv: Akta o stjäla tablettaskar, det kan svida

Jag hade tyckt det varit utmärkt att ha munkorg på hundarna och låta dem stöta "byten", som inte anses farliga..varför går inte det att genomföra? (frågar de som vet mer om skydd)

Dom tränar med munkorg så momenten ska hunden kunna.

men jag tror att de flesta poliser inte vågar sända sin hund med munkorg för att dom vet med sig själva att deras hund kanske inte har det perfekta aggressionspaket som behövs för ett bra korgarbete och därför sänder den skarpt. Sen om hunden stöter klent det märker ju en person direkt o kanske vill skada hunden för han märker ju att han har munkorg på sig, kanske också är ett sätt o se på att man inte vill se sin hund bli skadad bara för den har munkorg på sig.

Sen är det nog lättare o ha hunden i koppel under munkorgsarbete.

Polisen griper två barn på platsen, det tredje flyr. Polisen på platsen drar sitt tjänstevapen och stoppar flykten genom att skjuta grabben i benet. Samma beslut med andra ord. Och med samma resultat, grabben blir skadad men kan gripas på platsen.
Nej. jag tror inte din version av händelseförloppet är korrekt!
Nej, det är inte samma beslut.
Nej, det är inte samma sak. Det är en avsevärd skillnad mellan ett skjutvapen och en hund. Den som inte förstår det ...

LIA

OK, jag kan ställa upp och förklara läsning och diskussionsordning, men inte här i tråden. Om du vill kan vi ta det via PM.

LIA

Nu kanske jag säger nå som redan någon skrivit. Men jag orkar inte läsa allt......... Men de är väl ändå inte hunden som gjort nå fel och ska straffas?! för det är väl ändå föraren som ger order? Och är han lärd på polisskolan hur man gör mot 12 åriga små tjuvar på de sättet så e ju hela systemet fel. Då e det ju inte äns polisens i sigs fel?! Eller?:angel:

Som jag sa innan detta hade gått o löst garanterat utan våld överhuvudtaget men ändå fått fatt alla 3.
Hur skulle det gått till? Frågar mot bakgrund av hur verkligheten är därute.

Nu orkar jag inte tjata mer om detta.
Du drog ju igång tråden! Dina argument är kanske inte bra nog?

LIA

Får jag fråga; är du utbildad hundförare möjligen? Har arbetat med hund i tjänst?

Nu kanske jag säger nå som redan någon skrivit. Men jag orkar inte läsa allt......... Men de är väl ändå inte hunden som gjort nå fel och ska straffas?! för det är väl ändå föraren som ger order? Och är han lärd på polisskolan hur man gör mot 12 åriga små tjuvar på de sättet så e ju hela systemet fel. Då e det ju inte äns polisens i sigs fel?! Eller?:angel:

du tryckte nog på fel knapp ;)

OK, jag kan ställa upp och förklara läsning och diskussionsordning, men inte här i tråden. Om du vill kan vi ta det via PM.

LIA

varför inte? jag ville bara veta vad du menade med allt du tagit för givet att jag tycker om saker du tog upp.

Nej jag kan inte hjälpa att jag tycker att du skriver luddigt. Jag förstår inte alltid vad det är du vill komma fram till.
Jag vill givetvis också se att det blir skärpning. Men kanske främst i de "långvariga" straffen ex fängelse då det är så himla lätt att gripa fel misstänkta personer eller som i det här fallet se åldern på barnet på plats. Skicka hundar är i mina ögon enormt övervåld mot något jag inte skulle bedöma som en potentiellt jättefarlig person.

Jag hade tyckt det varit utmärkt att ha munkorg på hundarna och låta dem stöta "byten", som inte anses farliga..varför går inte det att genomföra? (frågar de som vet mer om skydd)

Nåja, du tycker si och jag tycker så.

Jag hade nog snarare tippat på skaderisken än avsaknaden av agg så som en viss annan användare verkar vilja framställa det...

Senast ändrad:

:eek: :eek: :eek: Du har aldrig hört ordspråket våld föder våld. Varför tror du Polisen i USA har Mp5 eller M16 och hagelgevär med sig i sina bilar för? Jo för att dom är så förbannat korkade o tror att dom kan lösa allt med våld. Samma här i Sverige det blir bara brutalare o brutalare så snart är vi också där. Om vi accepterar att polisen sänder hundar på 12åringar och civila poliser sätter huvor på sig o vänder batongerna o slår med fel ände för det gör ondare då är vi snart där vi också. Alltid tyckt att svensk polis varit vettiga men min bild ändras sakta men säkert.

det där har du oerhört svårt att övertala mig till att tro på... med tanke på vad du skrev i nåt av dina första inlägg...

Jag hade nog snarare tippat på skaderisken än avsaknaden av agg så som en viss annan användare verkar vilja framställa det...

jag skrev också att det kunde vara för skaderisken men tittar på man på Polisen tävlingar dom anordnar så är jag lika övertygad om att det är med deras klena korgarbete som gör dom tveksamma.

*kl*

ni som förespråkar mer våld mot barn, kan ni nämna ETT land, där man dömer barn till fängelsetraff, som har lägre kriminalitet än sverige? eller ETT land, som fått ner kriminaliteten med hårdare straff?

och har ni någon gång blivit bitna av en stor hund som är tränad att bita hårt?

*kl*

ni som förespråkar mer våld mot barn, kan ni nämna ETT land, där man dömer barn till fängelsetraff, som har lägre kriminalitet än sverige? eller ETT land, som fått ner kriminaliteten med hårdare straff?

och har ni någon gång blivit bitna av en stor hund som är tränad att bita hårt?

Dom har med största sannolikhet inte blivit utsatta för våld av en TJH.

Jag har det då jag stått som figurant åt en väktarhund som bet mig i skrevet som tur var hade jag sups och figurant brallor på mig annars är jag övertygad att apparaturen hade varit borta nu. som tur var fick jag bara punkterhål i ljumsken men det räckte för det ömma i flera dagar efter.

Nej, det är inte samma beslut.
Nej, det är inte samma sak. Det är en avsevärd skillnad mellan ett skjutvapen och en hund. Den som inte förstår det ...

LIA

Nä, då är jag nog inte lika begåvad som du för jag förstår inte riktigt skillnaden.

Jag ser inte den avsevärda skillnaden mellan tjänstevapnet och hunden. Båda verktygen har ungefär samma grad i våldsskadan om man som i exemplet jämför med lös hund. Tjänstehund i koppel är något mer kontrollerat. Sen skiljer sig skadorna åt lite. Möjligen kan man säga att det är lite mer kontrollerat våld att skjuta eftersom man då kan välja vilken kroppsdel man vill göra hål i. En lös hund däremot kan ju ta lite hur som helst; inklusive att bita bort "paketet" så som PIRU beskriver saken.

Jag har jobbat mycket ihop med tjänstehundar så jag har ganska god erfarenhet av det här. Sen är det många hemma i stugorna som ser hundarna som lite söta pälsdjur och pistolen som något farligt. Men i verkligheten är båda två väldigt farliga verktyg.

Noterar att du inte svarar på min fråga...

Anledningen till att jag frågar är den att du har uttryckt dig tvärsäkert i frågan om att jämställa tjänstevapen med tjänstehund på våldstrappan och då börjar jag fundera på om de har ändrat i kursen sedan jag gick den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka