Sv: Åkerbo 5-8 juli.
kl
Hemma efter 4 dagar i Åkerbo. Började med 5-åringen på torsdagen i 90 klass. Han skötte sig riktigt bra i dressyren,och då poängen var låga för de flesta är 63,8 straff inte så farligt som det låter. Hoppningen grejade han med en rivning som berodde på det röda tältet som de av någon anledning hade klämt in mitt på hoppabanan
Mitt intryck av terrängbanan var att den var svår och jag fick rätt!! 1/3 blev uteslutna!
Min kille tyckte det var väldigt livat på framridningen, höll väl på att hamna på backen hur många ggr som helst, och den första delen av banan gick minst sagt vingligt men vi kommer över hindren i alla fall dock blev det lite för svårt för honom med en ganska smal helt oinfångad soffa endast några galoppsprång efter vattnet, jag lyckades inte heller styra honom på B-hindret på näst sista hindret så i mål kom vi med två stopp och 30 tidsfel, till min förvåning klättrade vi uppåt i reultatlistan.
Lille Frigg gick 100klassen på fredagen, då han inte blivit riden alls den senaste veckan hade jag misstankar om att han skulle vara nästintill oridbar i dressyren och jag fick rätt, det fanns bara en gångart och det var galopp, dessutom han han med några rejäla stegringar och jag var riktigt nära att ramla av på dressyrbanan, trodde aldrig att vi skulle kunna hålla oss under 75 straff vilket vi behövde om det skulle kunna räknas som breederskval, men domaren var snäll och gav oss 63,8 , hoppning 4 fel och i terrängen var han grym 0a på hinder och det var en svår bana hade i mina ögon lika gärna kunnat vara en lätt enstjärnig. Konstigt nog fick jag 19 tidsfel men det kan inte stämma jag red riktigt fort och det var såna med två stopp som hade bättre tid än mig.. men det går ju tyvärr inte att bevisa..missade iaf en placering pga det. Men det viktigaste han klarade kvalet så nu är han klar för 6-års finalen!
och sedan avslutade vi med ** YRSM Hon gick helt ok i dressyren och vi hamnade inte bland de sista utan ungefär i mitten. Sen kom hoppningen och där drog vi på oss 21 fel 9 av dem tidsfel och allt var bara så onödigt...och i terrängen startade jag bland de första hästen var super och vi var nolla inom tiden, eftersom banan verkade vara så lätt så trodde vi att alla andra också skulle nolla men icke många fick problem och vi klättrade från 29 till 12 plats och blev 9:e bästa YR.