Sv: Åkerbo 5-8 juli.
Jag är hemma nu!
Vilken helg det har varit... Generellt så var det väldigt mycket fel i banhoppningen i den * igår. Jag hade 2 ner och avancerad 10 placeringar!!!
Min dressyr var skit, men jag hade inte räknat med något annat med tanke på hur han varit sista veckorna.
I natt kom regnet och det har vräkt ner hela tiden. Underlaget var sådär, vid vissa hinder höll det inte, och det var halt. Jag valde att starta terrängen iaf, men hade i åtanke att avbryta om det inte kändes ok. Red väldigt sakta, och i början lite väl försiktigt på hinder så jag fick 2 stopp. Efter det gick han klockrent, men det kändes tungt och han fick ta i som en oxe ( han är ju inte världens lättaste i kroppen heller). Kom i mål iaf, med en massa tidsfel, helt enligt planen (bortsätt från stoppen)..
Han kändes fräch men ganska trött och han gjorde verkligen sitt bästa. Han har inte gått på ett sådant underlag förut, men jag tror att det kanske kan ha lärt oss någonting med. Han fick gå i sitt tempo.
Med typ 80 fel i terrängen avancerade jag 3 placeringar till så ni kan ju tänka er hur mycket fel det var totalt!!
Just nu känns det bara skönt att vara inne och torr!!!