Åkerbo 5-8 juli.

Sv: Åkerbo 5-8 juli.

*puttputt*

Några Bukare såg jag i startlistorna. :) Vi får nog regn, det verkar förfölja mig på tävling numera.. :mad:

Fy inte mer regn. :(

Sigge känns super och vi är jätteladdade, men regn tycker vi inte om. Kommer alla som finns med i startlistan?

Nä, jag vill inte heller ha mer regn. :mad:

Det ska bli kul att se fina Sigge live, jag får väl "ge mig till känna" vid något lämpligt tillfälle. :D

Tack alla som har hållit tummarna för oss:bow:. Pålleplutt är frisk :bump:så det blr start för oss (JSM).

Just nu vet jag faktiskt inte om jag vill starta...

Hästen har noll energi, går som en älg och hoppar som en kråka... Han ska tempas senare ikväll och se så han inte har feber.

Visst har det inte blivit mkt träning de sista veckorna men för det ska han väl inte bli en avdankad krake...:crazy::confused:

Det tycker jag absolut att du får göra! Hur tar du dig ner? Åker med PF eller på annat sätt?

Man vet ju aldrig ..

Men du, säg inte sådär.... :crazy:

Idag har kusen gjort ett riktigt riktigt bra dressyrpass så förhoppningsvis ska vi kunna slå vår "okej/bra" ritt i Trollhättan med hästlängder. Dressyr(!!)tränaren tyckte att tja, bättre än så kan man väl inte rida programmet :D:D
MEN, man vet ju aldrig med domare :angel:

Klart att du vill! Hästen kommer studsa runt dressyr eftersom ni är så taggad inför den riktiga utmaningen :D
Han bara laddar energi ska du se.
Jag hoppas vi syns i vilket fall!

Det tycker jag absolut att du får göra! Hur tar du dig ner? Åker med PF eller på annat sätt?

Har inte bestämt än om jag åker på fredag eller tidigt lördag. Men det hade ju varit en idé & lifta med någon av ryttarna, det var ju tanken på hemvägen när jag ska neråt Skåne. Kanske man kunde göra detsamma till Åkerbo.. :idea:

Så Sthlmare, är det någon (du eller PF, typ :angel: ) som har plats och isf, när åker ni? :D

Vi åker på fredagen och har plats (så mycket plats det finns i fullpackad hästbil ;) ). Måste prata med mamma innan jag lovar något men det lär inte vara några problem eftersom hon börjat inse hur trevligt och hjälpsamt allt bukefolk är :D

delvis kl

Hur blir det med nu PF? Kommer du? Ska du bo hos mig?

Eller ska Murray+ mamma bo hos mig?

Jag har PMat henne men inte fått något svar så vet inte om hon tänkt starta.

Om hon inte kommer eller har ordnat boende på annat sätt bor vi hemskt gärna hos dig! :)

Hej! Har inte varit inne så mkt, och glömt svara dig :o
Mor hade såklart redan ordnat annat boende (tur iofs att det är ngn som fixar ngt i tid :angel: )

Jag kommer alltså ;), ska rida 1*.

Jamen, hur går det för er!?!

Försökte förtvivlat leta efter resultat på deras hemsida, men den kändes inte så uppdaterad.
Fram med delresultat, det är mästerskap det handlar om!

Det sa jag också, men Ridsports webbsida vill bara att jag ska skriva i morgon. :devil:

Så därför kör jag en VÄLDIGT kort resultatlista här.

**
Emmi Gardell leder på Zansibar, 2a är Christoffer Forsberg på Piece of Hope.

*
Hannes Melin leder på Helia.

Hur har det gått för våra bukare? För visst var det några som skulle dit eller åkte alla till falkenberg?

Jag är hemma nu!

Vilken helg det har varit... Generellt så var det väldigt mycket fel i banhoppningen i den * igår. Jag hade 2 ner och avancerad 10 placeringar!!! :eek:

Min dressyr var skit, men jag hade inte räknat med något annat med tanke på hur han varit sista veckorna.

I natt kom regnet och det har vräkt ner hela tiden. Underlaget var sådär, vid vissa hinder höll det inte, och det var halt. Jag valde att starta terrängen iaf, men hade i åtanke att avbryta om det inte kändes ok. Red väldigt sakta, och i början lite väl försiktigt på hinder så jag fick 2 stopp. Efter det gick han klockrent, men det kändes tungt och han fick ta i som en oxe ( han är ju inte världens lättaste i kroppen heller). Kom i mål iaf, med en massa tidsfel, helt enligt planen (bortsätt från stoppen)..

Han kändes fräch men ganska trött och han gjorde verkligen sitt bästa. Han har inte gått på ett sådant underlag förut, men jag tror att det kanske kan ha lärt oss någonting med. Han fick gå i sitt tempo.

Med typ 80 fel i terrängen avancerade jag 3 placeringar till så ni kan ju tänka er hur mycket fel det var totalt!!

Just nu känns det bara skönt att vara inne och torr!!! :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 422
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar