Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Susan skrev:Prova Claire som kommer till Nobynäs om du har råd, och kan ta dig dit med häst och allt.
Åland verkar inte lätt att bo på
Susan skrev:Hej immer jag skrev inte dubbelt men såg dubbelt, trodde ditt inlägg var till mig
Susan skrev:Jag gör i princip allt med bålen ställer böjer samlar osv STANNAR även.
Det skulle inte en tävlingsryttare i Dressyr klara. ( men i världstoppen så FINNS undantag, det som rider mycket mer "med rumpan" men de är få...
Likaväl som jag inte skall generasisera alla AR, så är det stor skillnad inom tävlingsDressyren även om de Klassiska är få....
prinzen skrev:AR är en disciplin som Bent Branderup tagit fram för att få en harmoni i träningen tillsammans med hästen ett mjukare och mera långsiktig träning.
Barocken är det som Borba och Joao lynche, mer action högre form på hästarna bla
Klassiska dressyren frågar man inte hästen man säger till hästen vad den ska göra..
summer san skrev:Jag håller också med Susan om mycket hon skriver, det vore ju konstigt annars eftersom det mesta är citat från olika duktiga tränare och hästmänniskor .
Susan skrev:Min egen upplevelse av ridning är att den består av dimensioner. När jag kommit till en ny dimension känns det så himla bra, jag är lyckligt ovetande om att det finns ytterligare flera dimensioner som jag inte har en aning om.
Så utvecklas jag och upplever ytterligare en dimension i ridningen och är lika lycklig och ovetande om hur jag kommer le åt mig själv i framtiden.
Lina_F skrev:Jag tror att du är något viktigt på spåren här. Jag tror att det är en allmän tendens att man beskriver den egna inriktningen, de egna tränarna och i vissa fall även den egna ridningen i termer av vad man vill uppnå, var man är på väg och vilken utveckling som hittills gjorts. Inriktningar och tränare som man inte sympatiserar med i lika hög grad beskrivs ofta mer statiskt och handlar om hur det ser ut.