Sv: Åka pendeltåg
Hej hopp!
Jo då.. jag är tillbaks.. efter 10 mils promenad. Shit vad långt det är mellan Ösmo och Bålsta.
Nejdå.. det gick verkligen över förväntan BRA! Vi fick poliseskort av två snygga hundförare (mmmmm) ända fram till pendeltåget på morgonen, så vi kände oss lugna och trygga när vi intog vår plats längst bak i vagnen. Men jiiiiiises vad stor hund jag har! Han stod som i en spilta mellan sätena, med baken tre decimeter utanför. Haha.. Om någon planerar att planka på tåget, välkommen att låna min hund. De stackars konduktörerna som kollade biljetten efter Västerhaninge vågade knappt titta på oss (varken på dit- eller hemresan).
På ditvägen var han inte direkt orolig, men jag såg att han började få lite stressmjäll och han ville inte riktigt ligga still hela redan på filten på golvet. Men han skötte sig fint. När jag gav honom hans tuggleksak, så la han sig ner och tuggade på den. När jag åt min smörgås så satte han sig upp och "pratade" med mig.
På hemvägen däremot var min lilla kille rejält trött efter allt bus med sin syster, mamma och mormor. Tyvärr var det ruggigt mycket folk på tåget, så det var lite trångt och stojjigt, men han låg ner och när jag klappade honom så gick ögonen nästan nästan ihop.
När vi väl landade hemma, åt han sin mat och efter fem minuter låg han som en kanelbulle i sängen under duntäcket och vägrade vakna när jag trakasserade honom lite grand. *elak*
Så nu jäklars, nu blir det åka av!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅå ååka pendeltååååååg... I'm a loooooser baby, fast jag har körkort.... :-)