Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Eller att man tar upp diskussionen om varför kostnaderna rusat iväg ....

Det tycker jag är mycket intressant.
Som att det kostar så olika på olika platser.

Mera prisvärd veterinärvård vore ju bra.
Kanske har vissa kliniker dragit på för att tjäna pengar på försäkringsbolagen?
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jösses vi verkar komma till konsensus i denna tråden :D.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Hälttaket kom till för att var och varannan dåre höll på att rundsmörja sina hästar i tid och otid.. nu kanske folk tänker till angående hästens träningsupplägg och behov av vila istället för att tävla utan uppehåll och sen rundsmörja- och sen fortsätta tävla!

Jag har inte skrivit i tråden tidigare, men nu måste jag bara...

TACK för de orden!:bow:
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Väldigt sant!
MEN för hästar som tränas och tävlas så tycker jag Agrias upplägg är riktigt dåligt Särskilt tydliga med vad som gäller kan de inte heller vara då så många verkar ha missat detta.

och därför väljer du en annan försäkring, medan Inte_Ung är nöjd med Agria.

Olika försäkringar till olika hästägare.

Och hästägarna bör läsa igenom villkoren innan vi väljer vilken försäkring vi tecknar.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jag hade i vart fall inte vågat chansa med min tur

Om jag hade haft så dyra hästar som du så hade jag varit mitt eget försäkringsbolag.
Man sparar ganska så fort in 120 000:- om man sätter in försäkringspremien på banken varje år i stället för att köpa en dyr försäkring.
Jag har lägsta möjliga på Agria där Incident ingår och räknar med att stå för mycket själv i stället.

Det är bättre ekonomi för mig.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Det tycker jag är mycket intressant.
Som att det kostar så olika på olika platser.

Mera prisvärd veterinärvård vore ju bra.
Kanske har vissa kliniker dragit på för att tjäna pengar på försäkringsbolagen?

Det är jag helt övertygad om! Vi har slutat att säga att de är försäkrade och då kostar det betydligt mindre :meh:
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Om jag hade haft så dyra hästar som du så hade jag varit mitt eget försäkringsbolag.
Man sparar ganska så fort in 120 000:- om man sätter in försäkringspremien på banken varje år i stället för att köpa en dyr försäkring.
Jag har lägsta möjliga på Agria där Incident ingår och räknar med att stå för mycket själv i stället.

Det är bättre ekonomi för mig.

Tro mig vi har funderat på detta om och om igen. Men jag har lite för mkt otur för att våga ta steget
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jag tror dig.
Det var därför som jag trodde att det var det som du menade.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Vilket är en annan orsak till att jag behåller Agria.
Jag är inte intresserad av sådana ersättningar alls.
Inte för egen del och inte att betala det för någon annans del heller.

Jag håller alltså med Agria i deras försäkringsvillkor.
De som inte gör det bör ju välja en annan försäkring tycker jag.
Min åsikt är att det är alldeles orimligt att hålla på och trassla med hältor för en halv förmögenhet.
Det finns andra friska hästar att satsa på i stället.

I princip håller jag med, men jag betalar hellre för den här typen av skador och får en lägre premie än att få en högre premie och få skadorna exkluderade. Svagheten med prisresonemanget är att Agria endast infört begänsningen och inte justerat premierna för att motsvara den sämre ersättningsnivån, åtminstone blev det så för mig och Agria är inte direkt känt för låga premier. Jag skulle fått betala 2000 kr mer hos agria (ca 9.000 mót ca 7000) än hos övriga. Nu vet jag inte hur det slåt med premierna med andra förutsättningar, islandshästen är inte direkt den mest drabbade när det gäller skador i benen antar jag.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Det beror nog på vart man åker.

Böjprov+ longering, Behandling i ena SI leden + muskler runtomkring+ röntgen, UL behandling gaffelbandsfäste med ACP + shockwawe vid två olika tillfällen dock inom samma självrisksperiod har kostat dryga 6000 kronor, varav då ägaren betalat självrisk + 20 % + behandlingen för ACP som inga försäkringsbolag tar än så länge (kostar 1000 spänn).
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Det beror nog på vart man åker.

Böjprov+ longering, Behandling i ena SI leden + muskler runtomkring+ röntgen, UL behandling gaffelbandsfäste med ACP + shockwawe vid två olika tillfällen dock inom samma självrisksperiod har kostat dryga 6000 kronor, varav då ägaren betalat självrisk + 20 % + behandlingen för ACP som inga försäkringsbolag tar än så länge (kostar 1000 spänn).

Och ängelns behandling i halskotpelaren + böjprov + röntgen gick på ca 15 000kr, hos landslagsvets klinik
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

KL

Är det någon som har ett exempel på att Agria är billigare än konkurenterna vid någon försäkring (A1)?
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Kl

Finns säkert hästar som rundsmörjs och folk som luras (?!) men faktum kvarstår, en hältutredning och några behandlingar kan lätt hamna på över 18'.

Jag hade aldrig tecknat Agria ( både med tanke på detta och deras premier som väl knappast sjunkit?).

Tycker verkligen synd trådstartaren ( och många andra!!) som hamnat i denna situation.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jag skulle fått betala 2000 kr mer hos agria (ca 9.000 mót ca 7000) än hos övriga.

Himmel!
För en häst?

Jag betalar 9 000:- för 6 st.
5 är försäkrade så lågt som möjligt för att få Incident och A1 Veterinärvård.
En är försäkrad på på alla möjliga sätt men blir inte mer än runt 2 500:- eller så.
Jag har inte den exakta summan i huvudet.
Varje år så justerar jag så att det skall bli så prisvärt som möjligt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 129
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp