Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

och därför väljer du en annan försäkring, medan Inte_Ung är nöjd med Agria.

Olika försäkringar till olika hästägare.

Och hästägarna bör läsa igenom villkoren innan vi väljer vilken försäkring vi tecknar.

Inte_ung har fjordhästar (?) och jag har halvblod. Jag kan ju gissa att ts ej har fjording?

Många av agrias försäkringstagare verkar iallafall ha missat detta och tecknat en utökad vetvård och då trott sig vara skyddade eftersom man i de flesta andra bolag hade varit det.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Men är det Agrias fel att folk inte läser försäkringsvillkoren och tar reda på vad de köper? Felet ligger ju på den som köper grisen i säcken och sen blir sur över att den var helt rosa och inte fläckig.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jag har iallafall inte tecknat utökad vet. vård för några hältor iallafall utan för buköppningar och sådant där annat svindyrt man kan råka ut för..

Hältor ser jag som ett mindre problem faktiskt
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jag har iallafall inte tecknat utökad vet. vård för några hältor iallafall utan för buköppningar och sådant där annat svindyrt man kan råka ut för..

Hältor ser jag som ett mindre problem faktiskt

Men du är väl ingen tävlingsryttare :o.

;)
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Nä jag har bara sådana där konstiga djur som har fullblod i sig :eek:
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Himmel!
För en häst?

Jag betalar 9 000:- för 6 st.
5 är försäkrade så lågt som möjligt för att få Incident och A1 Veterinärvård.
En är försäkrad på på alla möjliga sätt men blir inte mer än runt 2 500:- eller så.
Jag har inte den exakta summan i huvudet.
Varje år så justerar jag så att det skall bli så prisvärt som möjligt.

Det är inklusive livförsäkring, men det blir liksom ett paket, funkar inte med liv i ett bolag och veterinär i ett annat.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Det är inklusive livförsäkring, men det blir liksom ett paket, funkar inte med liv i ett bolag och veterinär i ett annat.

Ja naturligtvis.
Men då är det nog livdelen som är dyr och inte veterinärdelen.
Jag är inte intresserad av livdelen.
Det duger för mig att den räcker till kostnaden för destruktion.

Men nu så handlar ju den här tråden om hur veterinärvårdsdelen av en försäkring fungerar.
Så min oerhört låga livdel är ju då ganska så ointrssant.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Ja naturligtvis.
Men då är det nog livdelen som är dyr och inte veterinärdelen.
Jag är inte intresserad av livdelen.
Det duger för mig att den räcker till kostnaden för destruktion.

Men nu så handlar ju den här tråden om hur veterinärvårdsdelen av en försäkring fungerar.
Så min oerhört låga livdel är ju då ganska så ointrssant.

Livdelen är ovässentlig för vilkoren i veterinärdelen men påverkar valet av försäkring rent ekonomiskt så de flesta kan inte bara bortse från den,
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jo, så är det. Men när efterlevandet av en paragraf blir ologisk så reagerar man. Jag hade försäkrat en tävlingshäst (stod i-x-at i försäkringsbrevet) och tar ut försäkring för hästen inte längre fungerar till det utan på veterinärs inrådan sätts i avel. Att 10 år senare referera till en skada som inte på något sätt hänger ihop med det, är för mig lite konstigt. Hästen är inte riden en meter sedan första skadan. Att hon vrickade sig såg jag som vilken annan skada som helst som kunde uppstå i hagen där hon gick med föl.

Visst, jag skulle läst på bättre så jag får väl skylla mig själv men som sagt, för mig är det lite märkligt.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Livdelen är ovässentlig för vilkoren i veterinärdelen men påverkar valet av försäkring rent ekonomiskt så de flesta kan inte bara bortse från den,

Ja så är det ju.
Vilket ytterligare visar att olika hästägare har olika behov varför de skall välja olika försäkringar.
Man måste ju kontrollera att man får den försäkring som passar de egna behoven bäst.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Det är snarast ologiskt att man först ska få ut livförsäkring för skada i ett område och saedan för skada i samma område där man fått reservation få ut ytterligare pengar. Om man däremot inte får ut ersättning för kolik om man har reservation för hältor så är det ologiskt.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Himmel!
För en häst?

Jag betalar 9 000:- för 6 st.
5 är försäkrade så lågt som möjligt för att få Incident och A1 Veterinärvård.
En är försäkrad på på alla möjliga sätt men blir inte mer än runt 2 500:- eller så.
Jag har inte den exakta summan i huvudet.
Varje år så justerar jag så att det skall bli så prisvärt som möjligt.

Och vi betalar ca 60'kr för våra om året ;)
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Ja naturligtvis.
Men då är det nog livdelen som är dyr och inte veterinärdelen.
Jag är inte intresserad av livdelen.
Det duger för mig att den räcker till kostnaden för destruktion.

Men nu så handlar ju den här tråden om hur veterinärvårdsdelen av en försäkring fungerar.
Så min oerhört låga livdel är ju då ganska så ointrssant.

Vi har bara 10'kr i livdel men 100'kr i vetvård och tillägg buk, fullblod och importhästar är tyvärr dyrare
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Jo, så är det. Men när efterlevandet av en paragraf blir ologisk så reagerar man. Jag hade försäkrat en tävlingshäst (stod i-x-at i försäkringsbrevet) och tar ut försäkring för hästen inte längre fungerar till det utan på veterinärs inrådan sätts i avel. Att 10 år senare referera till en skada som inte på något sätt hänger ihop med det, är för mig lite konstigt. Hästen är inte riden en meter sedan första skadan. Att hon vrickade sig såg jag som vilken annan skada som helst som kunde uppstå i hagen där hon gick med föl.

Visst, jag skulle läst på bättre så jag får väl skylla mig själv men som sagt, för mig är det lite märkligt.

När du har fått reservation för hälta så betyder det att hästen är oförsäkrad gällande hältor.
Då är det väl inte konstigt att man inte får ersättning?
Försäkringen täcker inte hältor för den hästen. Orsaken kan vara vilken som helst men att bli förvånad över att inte få ersättning för något som inte ingår, är i min värld lite konstigt.
 
Sv: Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka!

Första skadan satt i ryggen som ledde till hälta/rörelsestörning. Primärt var det alltså inte en benskada.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Fick tips av en person att Agrias nya villkor som ska börja gälla ligger på hemsidan. Och de har ju försämrat KRAFTIGT, och jag begriper...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 129
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp