Agilityras?

H

HaRLeKIn

Vad ska man ha för hundras om man bara vill ägna sig åt agility och utställning + ev. avel. Finns det någon sådan? :confused:

Nu har jag en blandis så den kan jag ju träna med men det andra går ju inte så bra. Visst det finns utställningar men det är ju roligare med en renrasig vovve om man ska satsa på det.

Sv: Agilityras?

Jag har tävlat en del agility och råkar väl vara hyffsat engagerad, ska man "bara" ha en agilityhund så är ju sheltien som gjord för det. Det är alltis sheltie i toppstriden i small och medium.

//E

Kelpie, liten, snabb och allert. Bästa agiliyhundarna bruikar vara av vallras och border blir för jobbiga.

Jack Russel!
Otroligt spänstig, lättlärd och modig.

Jag har en springer som jag tävlar agility med. Hon går också mycket bra på utställning, fick cert senast. Hon har haft en kull valpar. Springern är en väldigt behaglig ras. Hon är lugn inomhus och mer fart ute. Håller sig nära och är villig att jobba.

Självklart ska du ha en Dvärgschnauzer!! :bump: Finns inget bättre, jättefina är dom ju också. :love:
Allt beror verkligen på vad för typ av hund du vill ha och hur mycket du vill satsa på agility. Alla hundar kan göra det men alla kan inte bli bra... tyvärr...

Oj, det var många (och olika) svar, bra då har jag en del att fundera på :D .
Tack allihop!

HaRLeKIn skrev:
Vad ska man ha för hundras om man bara vill ägna sig åt agility och utställning + ev. avel. Finns det någon sådan? :confused:

Nu har jag en blandis så den kan jag ju träna med men det andra går ju inte så bra. Visst det finns utställningar men det är ju roligare med en renrasig vovve om man ska satsa på det.

Jag har en lagotto som jag tänkt köra agility med , han är dock bara 6 månader och man måste vänta tills de är 1 år fyllda innan man får börja träna på allvar.
Men det är vad jag skulle rekommendera! :banana:

Dvärgpudel & dvärgpinscher är mycket snabba raser & lättlärda. :banana:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Senast: Tantan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 605
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 607
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka