lagottoromagnolo
Trådstartare
Sv: Agility!
kom igen allihopa!!
det måste väl finnas mer pers. som kan ge lite tips!!
kom igen allihopa!!
det måste väl finnas mer pers. som kan ge lite tips!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja några tips har jag väl...
* Se alltid till att ni båda har roligt och ta inte tävling på allt för stort allvar
* Motivation är A och O, ha extra god och rolig belöning just vid agilityträning
* Träna korta pass med pauser, tjata inte för mycket om en sak
* Gör hunden fel (framför allt som nybörjare), ignorera och gör om, och/eller fundera på om du har lagt nivån för högt, i slutändan är det ändå oftast du som gjort fel och inte hunden
* Träna så att hunden blir så självständig som möjligt utan att den blir okontrollerbar
* Träna inte om du känner dig nere eller arg, agilityträningen ska va fylld av positiv energi!![]()
Inte för agility och freestyle iaf, de andra vet jag faktiskt inte![]()
Men, någon av agility-folket där ute som har lite tips på vad som är bra att ha i lydnads-väg när man ska börja som nybörjare i agility? Vad behöver sitta?
Har ju en vecka tills kursstart, så hinner bättre på det som är viktigast![]()
Låter jätte kul =)
Ehm, jag tycker det är viktigt att hunden följer dig, alltså att du kan styra den med kroppen typ. Sen är det ju skönt om hunden kan stanna kvar så du kan lämmna hunden och kalla in över hinder. Det är bra för inlärning av hinder och även för starter senare i er agilitykarriär![]()
Stanna kvar och inkallning med störning är de två saker man bör kunna för sitter inte det förstör man för hela gruppen om ens hund springer fram och tillbaka hela tiden. Sen händer det ju klart att nybörjarhundarna springer ett par rundor då och då men det ska inte hända för jämnan tycker jag.