D

Duddi

Är det mpnga som tränar agility här? Har ni tränat att hunden ska hoppa igenom en rockrng? Min spanska vattenhund är jätte rädd för den. :( Hur ska jag få honom att gå igenom?

Sv: Agility?

jag tränar agility och en rockring är ju det bästa att börja med när man ska lära in däcket. vad jag förstår så är det rockringen din hund är rädd för.Testa då att ställa rockringen på marken så han kan gå igenom.men först så lägger du ut ett spår med godis som går fram till rockringen och igenom.

När hunden törs gå igenom rockringen så börjar du sätta ett litet hopp. sen när hunden hoppar smått (10cm) så slutar du ha spår utan försöker leda din hund genom rockringen. Hoppas det fungerar.

Någon rockring har jag aldrig använt då det hindret inte finns med på en agilitybana. Däremot har hon hoppat genom den bara för skojs skull någon gång.
Har tränat in alla hinder med godis eller leksak som beröm.
Klickern är jättebra vid inlärning. Börja med att klicka och berömma varje gång hunden går nära rockringen och öka kraven tills hunden kan gå igenom den och sedan kan du börja träna att hunden ska hoppa genom den.
Lycka till.

Jag har två egna storpudlar som jag tränar o lånar tre små. Tävla även med alla, fast ska dra ner så jag bara tränar de två egna och mediumhunden av de små

/Jenny

Du kan prova att ha ringen liggandes på marken och lägga godis nära den. När hunden går nära den utan problem kan du öka kraven och lägga godis i den o.s.v På så sätt blir ringen något positivt. Annars är klicker nog det bästa! Lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 000
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg