Aggressiv hona

Pontevecchio

Trådstartare
Funderar på att skaffa hund men har stött på ett problem.

Sen tidigare bor det en hona på gården där jag kommer bo.

Hon har en tendens till att bli väldigt aggressiv mot andra hundar.
Vissa verkar det funka utmärkt med medans andra anfaller hon direkt.

Hon har dock inte skadat nån eller bitit de utan brottar snarare ner de.

Frågan är om man vågar skaffa hund med henne i närheten?
Kan man få henne att inte anfalla ev hund?
Går det att träna bort?

Hon går lös på gården hela dagarna så att bara ha en ute åt gången är inget direkt alternativ.

Sv: Aggressiv hona

ja, det går att träna bort, men det tar lite tid. väldigt aggressiv låter det inte som hon är eftersom hon bara brottar ner dom. försök få tag på en expert (jag har ett namn om du är intresserad) och hör vad den personen tycker.

Sv: Aggressiv hona

gärna. kan du pm:a?

Tror du det är bättre att ha en äldre hund eller en valp?
Spelar det nån roll tro?

Tror det bottnar i att hon vaktar sin familj och gård väldigt mycket. Hundar som kommer på besök hälsar ofta på hennes familj och tar hennes leksaker, när hon då säger till svarar de emot och då smäller det.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 171
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar