Vet ni hur det är med muntliga avtal? Jag har min häst utlånad till en mor och dotter då jag precis fått barn. Och vi hade sagt att dom skulle stå för allt förutom försäkring och att hon skulle få kallhyran betald eftersom dom ville ha henne installad hos mina föräldrar. Men nu när det varit sommar har dom haft henne på bete men ridit henne ändå så vi hann aldrig skriva något avtal. Men vi bestämde detta muntligt. Tyvärr så visade det sig att hästen har en tumör vid ögat som ska operaras bort.. Men nu skickade dottern till mig och sa att dom inte kan betala något av hennes sjukvård för dom har så mkt andra utgifter (som om inte alla har det). Dancing är försäkrad och min vet sa att operationen inte skulle bli så dyr. Så det kanske inte handlar om så värst mkt pengar. Jag undrar hur det är om det gälls det vi bestämt muntligt. Jag är rädd att om jag ska betala massa så blir det bara mer och mer. För nu har det både blivit att vi betalar deras halm och dom vill att vi betalar hö med.. Känns som det blir mer och mer för mig. Jag vill ju inte betala deras hobby.. då kan jag lika gärna ha henne själv. Och jag tänker på alla kommande utgifter för dom, som hovslagare och så. Det kanske är bäst att hitta någon annan fodervärd? Men hur förklarar man det? Dom verkar ju inte ha råd ändå.. Alla utgifter verkar vara en pina för dom. Även en halvskoning på 400 kronor liksom.. Och just nu tar dom av mitt hö och mitt foder Dom har inte ens engagerat sig i att köpa foder till henne.. För dom tycker väl det är praktiskt att ta mitt.. Då det är jag som äger hästen. Men från början skulle dom ha henne i ett annat stall och då hade vi inte betalat något ju. Förutom hennes försäkring.
Och hur förklarar man detta för dottern? (13 år) När hon skriver detta på FB? Hennes mamma verkar ju inte våga säga detta rakt ut att dom inte har råd. Hon mest lirkar sig runt allt och försöker slippa kostnader. Eller är det hon som förklarar genom dotterns FB att dom inte har råd och vill att jag ska betala? Men jag skrev till dottern att så fungerar det ju tyvärr inte. Hästar är dyrt, tyvärr. Och har man råd ska man ju inte ha häst.
Och hur förklarar man detta för dottern? (13 år) När hon skriver detta på FB? Hennes mamma verkar ju inte våga säga detta rakt ut att dom inte har råd. Hon mest lirkar sig runt allt och försöker slippa kostnader. Eller är det hon som förklarar genom dotterns FB att dom inte har råd och vill att jag ska betala? Men jag skrev till dottern att så fungerar det ju tyvärr inte. Hästar är dyrt, tyvärr. Och har man råd ska man ju inte ha häst.