• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Orkidébarn
  • Startdatum Startdatum
O

Orkidébarn

Hej, vet inte om tråden ligger rätt. Jag har fått ägarbytespapprena till min travare där det står att kostnaden är 525 kr. Kommer det en räkning hem på det eller hur går det till..

Det är lördag och det har gått ett par veckor nu så jag måste verkligen ha hjälp för det kan ju tydligen bli dyrt om det tar för lång tid. Kan ju inte få tag på kundtjänst :mad:

Sv: Ägarbyte

Hehee!;) du behöver inte oroa dig,det kommer en faktura eller avräkning som det kallas, brukar dyka ner i mitten på varje månad!
varför kommer du inte i kontakt med kundtjänst???? det är bara att ringa! M

Bra! Tack så mkt.

Och som sagt, kundtjänst har inte öppet på helger.

Hur är det vid ägarbyte, får man fortsätta att komma till start när man gjort ett ägarbyte och betalat in kostnaden på 525 kr eller måste man göra nån extra anmälan eller betala nån startlicens eller nåt? (berätta för ett travblåbär tack). Är denna räkning allt som krävs för att även i fortsättningen kunna starta hästen (som tidigare varit startad)?

Hästen måste ha en tränare med giltig licens som ansvarar för att hästen är i startmässigt skick & sköter anmälningar osv.

nilema skrev:
Hästen måste ha en tränare med giltig licens som ansvarar för att hästen är i startmässigt skick & sköter anmälningar osv.

ok, det är klart med en tränare.
Men är det ngt övrigt pappersarbete av ngt slag som måste ordnas efter ägarbytet, alltså har jag som ägare några andra åtaganden som ska göras? Man behöver inte ha nån typ startlicens eller nåt, liknande det som ridhästar har för att få tävla?

Senast ändrad:

Aha! Då kommer det nog att bli så. Tränare har det ordnat sig med under dagen. Kvalet var visst ngt för länge sedan så det får vi göra om.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 657
Senast: corzette
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka