Afrikansk jättesnäcka!

Ms_Antrop

Trådstartare
Nån här som har? Jag är sååå sugen, dom verkar ju jättehäftiga! Måste bara övertala maken, och barnet ;)

Har sett några gamla trådar här, så jag tänkte höra om det är någon som har snäckor fortfarande och vill visa bilder och kanske berätta lite om skillnader på de olika sorterna :)

Nån här som har? Jag är sååå sugen, dom verkar ju jättehäftiga! Måste bara övertala maken, och barnet ;)

Har sett några gamla trådar här, så jag tänkte höra om det är någon som har snäckor fortfarande och vill visa bilder och kanske berätta lite om skillnader på de olika sorterna :)
Jag har en nu. Fulica
+ ett stort antal gråsuggor

Jag har två! Har haft till och från i många år, jag har alltid fått mina och de nuvarande har jag ingen koll på art.
De får komma ut och spolas under kallt-ljummet vatten ibland och de verkar de tycka om.

Ett tag hade jag några i en stor rund glasskål med nät över öppningen, hade inredning till som gjorde att de fick stå framme i köket. 🙂

Inrett deras tillfälliga boende, fram tills jag fått tag i nått större, de är dock bara bebisar än, så det ska la räcka en stund :) Ska hämta de vid 14,

Bifogade filer

• 281327243_10159237850343068_5556584454014569484_n.webp
    281327243_10159237850343068_5556584454014569484_n.webp
    67,2 KB · Visningar: 128

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 014
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 318
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama