AF och JM tillbaka till Frankrike

Sv: AF och JM tillbaka till Frankrike

Konstigt att de inte skrevs något om QE. Men de byte väl så han borde ju komma hem då

Om han inte säljs...Han har ju haft många föl framgångar i Frankrike, samt godkända hingstar i Danmark.

Med tanke på hur många avkommor han har här så vore det kanske taktiskt att sälja honom svindyrt och köpa en ny hingst med nytt blod för de pengarna!

Problemet är väl att han inte har någon godkänd son kvar vilket jag tycker är tråkigt. Var skeptisk mot honom i början eftersom "alla" använde honom men har ändrat mig efter att ha sett så många bra avkommor.
Fast han har kanske tillräckligt många döttrar i avel för att vi ska vara säkra på att få ha kvar blodet.

Att sälja honom är nog ingen dum idé. Men att de inte har kvar någon son är lite tråkigt. Jag tror att det kanske var ett misstag att sälja Easy Boy (även om de fick bra betalt-120.000 euro). Har visserligen bara sett ett föl e honom, men den är jättefin!

Att sälja honom är nog ingen dum idé. Men att de inte har kvar någon son är lite tråkigt. Jag tror att det kanske var ett misstag att sälja Easy Boy (även om de fick bra betalt-120.000 euro). Har visserligen bara sett ett föl e honom, men den är jättefin!

Jag instämmer om att det nog var ett misstag att vi inte fick behålla Easy Boy. Gillade det jag fick se av hingsten och hade absolut kunnat tänka mig att använda honom, om jag hade ett passande sto.
/U

tycker sj vi har tillräckligt med QE avkommer i Sverige;)

Kan man ha för mycket bra hästar med bra blodslinjer?

Kan man ha för mycket bra hästar med bra blodslinjer?

vi e ett litet land som jag tror ska akta sig för att ett fåtal hingstar får för många antal avk i förhållande till vårt antal sto

Att sälja honom är nog ingen dum idé. Men att de inte har kvar någon son är lite tråkigt. Jag tror att det kanske var ett misstag att sälja Easy Boy (även om de fick bra betalt-120.000 euro).

Ooops, hur vet du vad dom fick betalt för Easy Boy?

Eftersom han såldes på PSI-auktionen är väl priset knappast en hemlighet? Som Görel skrev så har det även stått i Ridsport.

Jag instämmer om att det nog var ett misstag att vi inte fick behålla Easy Boy. Gillade det jag fick se av hingsten och hade absolut kunnat tänka mig att använda honom, om jag hade ett passande sto.
/U

Han fick ju knappt några ston alls när han var i avel, och jag tror inte han hade fått några om han varit kvar heller. Med av två största avelsmatadorerna i svensk hoppavel de senaste åren närmast i stammen tror jag det är svårt att bli populär. Jag tror han hade varit tvungen att visa väldigt mycket på tävlingsbanan först, för att övertyga stoägare om att han var ett bättre val än både far och morfar.

Han fick ju knappt några ston alls när han var i avel, och jag tror inte han hade fått några om han varit kvar heller. Med av två största avelsmatadorerna i svensk hoppavel de senaste åren närmast i stammen tror jag det är svårt att bli populär. Jag tror han hade varit tvungen att visa väldigt mycket på tävlingsbanan först, för att övertyga stoägare om att han var ett bättre val än både far och morfar.

Tror du har en poäng där.
I mina ögon var det smart att sälja honom- de fick bra betalt dessutom.

Eftersom han såldes på PSI-auktionen är väl priset knappast en hemlighet? Som Görel skrev så har det även stått i Ridsport.

Nu är det ju faktiskt så här att EB såldes till PS för en inte alls speciellt hög summa.Denne sålde i sin tur EB på auktionen så det var alltså PS som tjänade rejält med pengar på den här affären(som vanligt ;))

Nu är det ju faktiskt så här att EB såldes till PS för en inte alls speciellt hög summa.Denne sålde i sin tur EB på auktionen så det var alltså PS som tjänade rejält med pengar på den här affären(som vanligt ;))

Oki, det visste jag inte:). Men den affären är kanske ytterligare ett bevis på att affärssinnet på Flyinge inte riktigt vill sig..

Oki, det visste jag inte. Men den affären är kanske ytterligare ett bevis på att affärssinnet på Flyinge inte riktigt vill sig..

Eller att man inte har förmågan/kontakterna att hitta rätt kund för dom pengarna;)

Hur många av er Bukare har sålt hästar för över 1 miljon kronor?
Var det lätt att hitta kund?
Sålde ni via förmedlare?

Det är FÖR LÄTT att kritisera ALLA andra, FFA Flyinge, utan att själva vara insatta i "Djungeln" med dom "stora affärerna"...:grin:

Det var nog bra att Flyinge sålde Easy Boy, han hade förmodligen inte presterat bättre än pappa, mamma och morfar i sporten...Så man kan väl krasst säga att ett avelsframsteg med att betäcka med honom är inte ett säkert kort;)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 750
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I maj krossade franske megastjärnan Horsy Dream motståndet i Elitloppet. Nu är han tillbaka. Målet: vinna superloppet Åby World Grand...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka