Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den tanken har slagit mig också!Om han inte säljs...Han har ju haft många föl framgångar i Frankrike, samt godkända hingstar i Danmark.
Att sälja honom är nog ingen dum idé. Men att de inte har kvar någon son är lite tråkigt. Jag tror att det kanske var ett misstag att sälja Easy Boy (även om de fick bra betalt-120.000 euro). Har visserligen bara sett ett föl e honom, men den är jättefin!
Kan man ha för mycket bra hästar med bra blodslinjer?
Att sälja honom är nog ingen dum idé. Men att de inte har kvar någon son är lite tråkigt. Jag tror att det kanske var ett misstag att sälja Easy Boy (även om de fick bra betalt-120.000 euro).
Jag instämmer om att det nog var ett misstag att vi inte fick behålla Easy Boy. Gillade det jag fick se av hingsten och hade absolut kunnat tänka mig att använda honom, om jag hade ett passande sto.
/U
Han fick ju knappt några ston alls när han var i avel, och jag tror inte han hade fått några om han varit kvar heller. Med av två största avelsmatadorerna i svensk hoppavel de senaste åren närmast i stammen tror jag det är svårt att bli populär. Jag tror han hade varit tvungen att visa väldigt mycket på tävlingsbanan först, för att övertyga stoägare om att han var ett bättre val än både far och morfar.
Eftersom han såldes på PSI-auktionen är väl priset knappast en hemlighet? Som Görel skrev så har det även stått i Ridsport.
Nu är det ju faktiskt så här att EB såldes till PS för en inte alls speciellt hög summa.Denne sålde i sin tur EB på auktionen så det var alltså PS som tjänade rejält med pengar på den här affären(som vanligt )
Oki, det visste jag inte. Men den affären är kanske ytterligare ett bevis på att affärssinnet på Flyinge inte riktigt vill sig..