AF och JM tillbaka till Frankrike

Sv: AF och JM tillbaka till Frankrike

Cortez är ju en annan sådan hingst som fått några söner som passar det svenska stomaterialet bra. Om jag tänker efter lite så kan det vara att de får ston eftersom morfarshingsten inte är lika flitigt använda i vår "lilla avel" men ändå en som visat sig kunna leverera.
/U

Vad gäller Qalle måste jag säga att jag sett flera riktigt fina unghästar efter honom. Han själv imponerade inte så mycket på mig när jag såg honom, men ungarna jag sett på treårstest och kvalitet överraskade mig.

Så himla roligt! :) Då kanske det var synd att han kastrerades.. Vi får väl se om det är ännu en gång det är lätt att vara efterklok. ;)
/U

Så himla roligt! :) Då kanske det var synd att han kastrerades.. Vi får väl se om det är ännu en gång det är lätt att vara efterklok. ;)
/U

Jag tänkte precis detsamma när jag såg alla fina ungar.

Finns ju flera exempel på hingstar som skurits "alldeles för tidigt"!

Jaha, då vet vi:

Flyinge säljer Quite Easy 958
15-årige Quite Easy 958, som sedan 2007 har varit utlånad till franska Haras de Brullemail, säljs nu till stuteriet där han har betäckt över 200 ston per år.

Flyinge AB har enligt ett pressmeddelande letat efter en köpare till Quite Easy sedan början av året, och har nu fått klart affären med Haras de Brullemail. Man skriver även att flera av Flyinges hingstar kan komma att bjudas ut till försäljning, när uppföljningen av årets avelssäsong är klar.

I Sverige har Quite Easy (e Quidam de Revel-Landgraf I) sammanlagt 1 217 registrerade avkommor. Flyinge skriver att hingsten framöver kommer att finnas tillgänglig för svenska stoägare via fryst och eventuellt även färsk sperma.

- Försäljningen av Quite Easy är ett resultat av en kontinuerlig översyn av Flyinges hingstprogram. Efter att i många år varit flitigt använd av svenska stoägare, med ett stort antal avkommor i Sverige, tror vi att Quite Easy nu kan göra en stor insats i den franska hästaveln, säger Karl-Henrik Heimdahl, avelschef, i pressmeddelandet.

Undrar vilka fler hingsta som ryker? Hoppas verkligen att Belamour får vara kvar.

Ronahldino e: Robin Z (stavning på namnet är förmodligen inte helt rätt.....) är väl också såld va?

om jag har förstått det rätt så blir det bådeoch.... men kan ha fel.
De har ju De la Gardie sen innan men han börjar ju bli till åren, så det kankse är dags att hitta en hingst som kan ta hans plats med tiden

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
14 750
Senast: astronaut
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I maj krossade franske megastjärnan Horsy Dream motståndet i Elitloppet. Nu är han tillbaka. Målet: vinna superloppet Åby World Grand...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka