Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Delikatesskalendern hade skedar med varm choklad.
Effax body lotioner för ryttare (behöver vi en särskild?)
Fazer en chokladbit med apelsin
Clinique svart flytande eyeliner
Badkalendern en nagelfil
Ostkalendern double Glouchester
IMG_7205.webp

20241203_073325.webp

1. Pukka - lemonad, ginger and manuka honey, helt ok.
  2. MyMüesli - Strawberry acai granola, rätt så god inte så mycket jordgubb i dock.
  3. Tony's - vit choklad, god för att vara just vit. :p
  4. Triss - ingen vinst ännu.
  5. Exit - tänkte ta mig vidare efter dusch. Det är svårt att låta bli och fortsätta efter man är klar med en lucka. 🙈

I den andra luckan av Sniphs adventskalender döljer sig deras egen doft, den maskulint kodade After Hours. Jag har inget emot maskulina dofter vanligtvis men var lite nervös över att den tillhör doftgruppen citrus, vilket brukar innebära noter som jag personligen inte ofta fastnar för, som citrusnoten i min nemesis Versace Eros.

After Hours är byggd på noter som grapefrukt, rosépeppar, muskot, mysk och patchouli. Trots att den luktar rätt klassiskt maskulint ger den inte av några Axe-vibbar/diskmedelsvibbar på min hud utan känns fräsch och lätt. Jag gillar rosépeppar som not, vilket till exempel återfinns i min Kayali-doft Sweet Diamond Pink Pepper 25, men där denna är lite mer blommig i karaktär så har After Hours en mer träig, kryddig inriktning. Jag är faktiskt positivt överraskad, för min första tanke när jag läste kortet var att den nog inte skulle passa mig särskilt bra.

Ah men jag kan lägga ut inlägget här senare om du vill. Vilken tid passar bäst?
Jag öppnar alltid mina kalendrar på morgonen före jobbet.
Jättegulligt, vad snäll du är ❤️
Jag öppnar oftast på kvällen, har min i stallet. Annars får jag bara försöka skärpa mig och inte kolla tråden 🙈

IMG_2607.webp

Pärlans - Kola med smak av mandel. Jättegott. Smakade som en mjuk variant sv knäck.
Penstore - Vattenfärg.
Tokimeki - Chocolate and Cream. Sticksen är verkligen inte goda, men smaksättningen är är okej. Ingen sensation idag dock.
AD70 - Päron. Mycket päronsmak, utan att vara den här artificiella märkliga. Väldigt god.
Johannas - Chili. God, starkt.
Ölands - Har bara en allmän smaklista och inte för var lucka, men dagens smak var gissningsvis citron. God.
Gotlands konfektyr - Kola (lammet). God choklad med.
Kränku - Sylves Lilla Gröna. Blandning av grönt te med fruktbitar. Har inte hunnit smaka än.

Däremot smakade jag gårdagens idag ”Andre Kåppen”, svart te med inslag av fläder och jordgubb. Väldigt gott och milt.

Megara hälsar att samtliga lucka tre är :d Hon har på tredje dagen vant sig vid att det är dags att öppna kalender och talar om det för den enfaldiga slaven om det försenas 😾 Problemet är att kalenderöppning SKA ske tidigare och tidigare varje dag.

Sonen hjälpte mig att vända kalendern så nu är vi på rätt spår! Dock kom ju rätt saker fram nu så jag har fått ut fem saker istället för tre och två luckor kommer ju vara tomma framöver 🫠

Jaja, det finns väl viktigare saker att bekymra sig över 🤷‍♀️

Megara hälsar att samtliga lucka tre är :d Hon har på tredje dagen vant sig vid att det är dags att öppna kalender och talar om det för den enfaldiga slaven om det försenas 😾 Problemet är att kalenderöppning SKA ske tidigare och tidigare varje dag.

Jag vete sjutton om jag vågar ha nån kalender till Lillan. Just rutiner lär hon sig väldigt fort och sen går det inte att "ta dem ur henne". Hon väcker husse tidigt varje morgon när han inte jobbar, eftersom han går upp vid halv fyra på morgonen när han jobbar... :laugh:

Nu får hon ingen kalender ändå, iom att hon inte ska äta godis varje dag (äter ju njurfoder), men jag kan se henne komma travande och skrika på oss vid "kalebderöppningstid" i typ april :rofl::cautious: .

Jag vete sjutton om jag vågar ha nån kalender till Lillan. Just rutiner lär hon sig väldigt fort och sen går det inte att "ta dem ur henne". Hon väcker husse tidigt varje morgon när han inte jobbar, eftersom han går upp vid halv fyra på morgonen när han jobbar... :laugh:

Nu får hon ingen kalender ändå, iom att hon inte ska äta godis varje dag (äter ju njurfoder), men jag kan se henne komma travande och skrika på oss vid "kalebderöppningstid" i typ april :rofl::cautious: .

Megara har selektivt minne. Ibland minne som en elefant, ibland som en dement guldfisk. Att hon inte får vara på köksbänken glömmer hon bort i samma sekund hon hoppar ner. Kalenderöppning, två dagar och hon glömmer inte.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 010
· Visningar
31 561
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka