Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Jag har för första gången som vuxen en adventskalender (köpt efter en riktigt dålig vecka, mitt i ”hela vintern är kvar dessutom ångesten”) från Hööks och måste säga att jag hittills är imponerad av innehållet!

Vet att jag inte ska skriva vad som är i dagens lucka ännu så jag inte spoilar men de tre första är redovisade här redan (mössa, snygg och skön, en kasse (”IKEA kasse” men större och mer rejäl), en häst leksak som var helt meningslös för mig men som ändå var en rätt kul grej i en kalender så jag köper den med) och dagens var riktigt användbar och bra med.
Bra grejer, rimligt värde på dem och fungerar fint även för en medelålders tant som har massa saker redan. Antar att det är grejer som också funkar för tonåringen eller den unga vuxna?

Så hittills bra betyg för Hööks kalender, och så långt känns priset rimligt med 👍 och det är kul att öppna ett paket varje morgon ❤️

Köpte dessutom Inlåsts kalender om släkten Silfvernyckel, det är kanske fjolårets kalender men det fattade jag inte vid köpet, som jag och sambon kört.
RIKTIGT roligt faktiskt :D
Lagom klurigt, lite utmanande ibland och vi fastnar totalt i att den eländiga gåtan ska lösas 😎 Minus för lite taskig svenska men språkpolisen i mig har hittills kunnat överse med det för det roliga i att lösa utmaningarna.

GlossGods: liquid bronzer.

Lancôme: miniparfym. Tresor, tror jag.

Parfym: Marc Jacobs Daisy Love.

1000015246.webp

Ingen av parfymerna var någon hit för mig. :yuck:

IMG_6757.webp

Meds - Två serum och en dagkräm från Medik 8. Vitamin C serumet doftade härligt citrusaktigt. Dagkrämen blev för glansig för min smak.

Kaffekalendern var ett mörkrost från Etiopien, där bönorna rostas över öppen eld. Smakade dock inget särskilt.

I ostkalendern en vintage cheddar, sparar den.

Visa bifogad fil 158008

Lucka 3:
Amedei: Minikaka med vit choklad och pistage
Bangerhead: CC-serum från By Terry
Florea: Fjärilsblandning
GLOWiD: La'Dor Hair oil Osmanthus i full size och mini samt mask från Dr Ceuracle
Hagel-shop: Hårspray från Goldwell
Mineralkalendern: Turkos och jaspis

Lucka 4:
Amedei: Tre carréer med Porcelana, min absoluta favoritchoklad :love:
Bangerhead: Tre parfymprover
Florea: En sekatör
GLOWiD: Dr Ceuracle Cleansing Oil, La'Dor Wonderbubble samt mask från egna märket
Hagel-shop: Redken Extreme shampoo (kom inte med på bilden pga glömde :laugh:)
Mineralkalendern: Turmalin

Jag var trött... det var topas, inte turmalin :cautious:

Dentakus AD70: Citron/vanilj - oväntat god då jag inte brukar vara särskilt förtjust i citrussmak i godis. Men den här var verkligen frisk och syrlig.

Make Up Store-kalendern: Setting spray. Inget jag skulle köpt, främst eftersom jag redan har av annat märke, men den kommer absolut att användas.
1000037785.webp

IMG_2615.webp

Kränku - Earl Grey Cream. Gott och milt för svart te.
Pärlans - Kola med smak av apelsin och nejlika. Mums!
Tokimeki - Jordgubbe.
AD70 - Mintis. Mums, mums!
Johannas - Cognac och havssalt. God!
Gotlands Konfektyr - Bananlikör. Gott!
Ölands - Hallon. Gott!
Penstore - Copic ciao.

Har proteinbolagets kalender och har nu kört 4 luckor och är nöjd 😁.

Lucka 1: proteinbar cockies & cream ( god kommer inte ihåg märket)
Lucka 2: Energidricka Latityd Havet (god inte testat innan)
Lucka 3: Sockerfritt godis Psndy sura cola dummies (sparar till senare men är goda, ätit förut)
Lucka 4: Proteinbar Gaam Hazelnut Nougat (god).

Lucka 2-4 :
20241204_125514.webp

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 013
· Visningar
31 561
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Blöt utebox!
  • Atletix