Adventskalendertråden 2024 - The Opening

IMG_7209.webp

Delikatesskalendern hade ostbollar som jag ÄLSKAR får behärska mig för att inte äta dom till frukost 😁
Fazer en mintchoklad med ljus choklad, väldigt god
Effax skorengöring
Clinique en rengöring
Badkalendern en likadan tvål som igår
Ostkalendern Red Leicester cracked black pepper

GlossGods: pensel till ögonbryn

Lancôme: Advanced Genifique serum. 10 ml. Det har jag fått på köpet i miniflaska någon gång och tycker det är jättebra.

Parfym: Lacoste Touch of pink. Det var det förslaget jag fick av ett proffs när jag letade efter namnet på ett mystiskt poftprov jag fick en gång. Tyvärr inte den. 🥺
Doftade helt ok, men ingen ny favorit.

Bifogade filer

• 1000015308.webp
    1000015308.webp
    285,9 KB · Visningar: 14
IMG_2617.webp

Kränku - Svart och grönt te med bl.a mangosmak. Ska drickas senare.

Tokimeki - Sticks med yoghurt och mangosmak. Helt ok.

Öland - Mint! Muuuums.

Gotlands Konfektyr - Kan inte hitta på deras hemsida, men god i alla fall. Tycker den smakar lite kryddigt. Kanske kanel?

Johannas - Naturell 70%. Det märktes. God, men intensiv.

AD70 - Helnöt. Gott!

Pärlans - Salt lakrits. Ska smakas senare.

Penstore - Artline brush. Älskar sådana pennor.

Dentakus AD70: Arrak och marshmallow.
Nja. Absolut inte äcklig, men ger lite billig gräddbollskänsla och jag vill ha lyx.

Make Up Store-kalendern: Läppenna, Wedding Night.
Skulle absolu kunna köpt denna! Väldigt användbar färg för mig.

1000037894.webp

20241204_073500.webp

1. Pukka - feel new, te med anis, fänkål och kardemumma. Gott
  2. Tony's - dark milk pretzel toffee, helt ok.
  3. MyMüesli - Hallon och mörk choklad, inget wow, men god.
  4. Triss - inte närmare någon vinst ännu.
  5. Exit - måste använda en av ledtrådarna typ varje lucka 🙈

20241205_093640.webp

1. Pukka - tumeric active, med gurkmeja, ingefära och galanga som är något liknande so ingefära tydligen. Godare än jag trodde den skulle vara.
  2. Tony's - mjölkchoklad :d
  3. Triss - fortsatt utan vinst
  4. MyMüesli - Superfruit, inte min favorit då jag inte är speciellt förtjust i svarta vinbär.
  5. Exit - idag klarade jag mig utan ledtråd!:banana:

Visa bifogad fil 158009
Dagens luckor 😃
Älskar att få flera olika fröpåsar varje dag 😄
Parfymen från Essnce var ”Carashmellow” och är nog den jag gillat sämst hittills. Alldeles för sötsliskig och då gillar jag ändå söta vaniljdofter vanligtvis. Så lite typiskt att just den var den första i större format, men men.

Jag tyckte den luktade gott, men kanske lite för sötsliskigt. Däremot var den galet stark, sprayade en liten dutt på min hals och två timmar senare träffade jag en kompis som undrade varför jag dränkt mig i vanilj. O_o Så jag är inne på att bara använda den när jag är hemma och inte ska gå nånstans mer den dagen…

Glömde ta bild idag men i Meds var set två mindre förpackningar av schampo respektive balsam från Monday. Inte provat det märket förut, men blir perfekta att ta med till London nästa helg.

Har inte smakat dagens kaffe från Nicaragua då jag haft migrän hela dagen. Sparar till i helgen.

Ost var Red Leicester med krossade svartpepparkorn. Väldigt god på knäckebröd.

I Sniphs tredje lucka fick jag en doft från danska Dee April, Parfum II Extrait.

På doftkortet benämns den som 'tidlös' och ja, det är onekligen en klassiskt kryddig och träig doft med saffran, amber och patchouli. Jag kan tänka mig att den blir en vattendelare bland oss som provar den och kanske inte går hem hos de som föredrar lättare, blommigare dofter. 'Omodern' skulle nog motståndarna säga.

Nu har jag inte haft den på huden så länge, men toppnoterna är definitivt väldigt in your face och det känns mer som en kvälls-och vinterparfym än något annat. Jag måste nog ha på den lite längre för att kunna avgöra hur den lägger sig. :D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 209
Senast: netia
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka