Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Dagens praliner: havtorn och gräddnougat. Havtornen var välbalanserad, inte så sträv som det kan bli annars. Gräddnougaten var okomplicerad sötsak, typ.

Bifogade filer

• IMG_20241202_180919.webp
    IMG_20241202_180919.webp
    141,4 KB · Visningar: 13
  • Lyckades nästan lösa luckan i jorden-runt-kalendern. Man ska få fram fem siffror och jag fick fram fyra och chansade på den sista.
  • Ingen vinst på Triss.
  • Ändrar ordningen på passen i Vibes för att det ska passa övrig planering denna veckan och det blev ett kort magpass idag.
  • Wienernougat i AD70.

I Finland firar man lillejul första advent :)
Vi träffas i släkten, äter julmat och barnen får några paket.
Aha, hur har jag missat det? Aldrig hört trots alla år i en industristad med jättemånga finnar. I Norge och Sverige (åtminstone de delar av landet jag kommer ifrån) så är det den 23:e. Den 22:e är pyttelille/bittelille jul.

Jag hann inte igår så jag började med Inlåsts julkalender Jorden runt på 24 dagar idag. Har en kollega som har den också (hon blev tydligen inspirerad att beställa en när jag berättade om julkalendern jag köpt... :angel: ) som hade behövt ta en ledtråd på första luckan, och behöver HON ta en ledtråd som har för vana att spela escaperoom så tänkte jag att jag kanske hade tagit mig vatten över huvudet... :nailbiting: Så jag tog ledtråden i stort sett på en gång, men då fattade jag hur de tänkte och löste både lucka ett och två. Riktigt roligt, trevliga tankenötter! :) Det svåraste var att hejda mig efter lucka två. :laugh:

IMG_6750.webp

Meds - Cleansing balm från Banila. Älskar detta och har en stor i badrumsskåpet. Tar bort smink på en sekund typ. Så perfekt med mindre storlek till resor.

Julkaffe igen i Kahls. Denna gång dock ekologiskt, mörkrostat. Det första mörkrostade var godare!

I ostkalendern var det Double Gloucester. Den tar jag med till jobbet och äter till vörtbröd.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 758
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
516
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
550
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10