Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Första parfymen ut ur Sniphs doftkalender är unisex-doften Vanilla Haze från Fugazzi. Tillsammans med parfymerna medföljer etui samt ett kort med information om doften och parfymhuset.

Med noter som mandel, vanilj, mandarin, kokosmjölk, amber, musk och crème brûlée så är Vanilla Haze en snäll, söt men inte för söt och oförargerlig doft som passar väl till den kyligare årstiden trots sin lätthet; jag brukar föredra tunga parfymer under vinterhalvåret då luften är krispig.

Jag är imponerad över hur väl den håller sig framme under dagen trots att det är en väldigt prisvärd doft – 140:-/100 ml. Jag älskar verkligen vaniljnoter och här är den väldigt framträdande tillsammans med den lite kryddiga brända socker-noten som kommer med noten av crème brûlée. En mycket bra start på kalendern och en parfym som jag definitivt kommer återvända till.

Visa bifogad fil 157821
Det måste bli ett splittköp på denna känner jag! Tänker att den är perfekt i en layering?

IMG_6747.webp

I meds fanns krämen på bilden. Inget jag vågar smeta i ansiktet trots att det står det på, med tanke på ingredienserna. Men blir kanske bra till torra händer nu i vinter 😊

I Kahls var det julkaffe igen men mellanrost. Helt okej! Föredrog faktiskt mörkrosten vi fick igår.

I ostkalendern var det helt vanlig cheddar, den sparar jag.

Ja, jag tror den skulle göra sig mycket bra som layering-doft! Jag har en lucka varannan dag eftersom det är tolv luckor i kalendern så jag tänkte prova den med By the Fireplace idag. Den luktar fortfarande bra efter dessa timmar. :love:
Det var bland annat den jag tänkte borde passa fint med fugazzin. Återkom med recension!

Oops, jag glömde lägga in skörden igår (fullt upp med särbon här :laugh:):

_20241201_122045.webp

Amedei: Carréer med mörk choklad sötad med lönnsirap :d
Bangerhead: Dr Ceuracle Hyal Reyouth toner - nja, inte en favorit men det är ju bara min preferens och :up: för full size.
Florea: Två olika sorters vädd.
GLOWiD: Cosrx singelpatches (har inte provat tidigare - ska bli kul), Dr Ceuracle Vegan Kombucha Essence - superbra! samt en sheetmask av deras egna märke.
Hagelshop: Kerastase shampoo som jag inte testat tidigare.
Mineralkalendern: Dalmatinjaspis :laugh:

Senast ändrad:
_20241202_075111.webp

Amedei: Minikaka med Toscano Black 90, en riktigt mörk choklad (jag är glad för jag gillar mörk choklad).
Bangerhead: Color WOW mirakelspray, låter spännande! :laugh:
Florea: Prästkrage och ängsblandning.
GLOWiD: Ett nytt serum från By Wishtrend, vi får se om jag testar (min hud gillar inte Aloe Vera), By Wishtrend Mandelic Acid samt en mask från Klairs.
Hagelshop: En leave-in av deras egna märke, ska bli roligt att testa.
Mineralkalendern: Kiselkarbid, ett syntetiskt ämne! :rofl:

Glömde ta bild på gårdagens :o

Men här kommer dagens iallafall!
Igår bjöd Impecta på en ganska värdelös såkalender som var en besvikelse, men de kompenserade idag med dubbla uppsättningar av körsbärstomat, solros och minigurka. :D

Btw, är det någon som har Johannas Chokladkalender och har sparat lappen med innehållet och isåfall kan fota av den till mig? Kan ha råkat slänga den direkt utan att tänka efter att det kanske kunde vara kul att veta vad pralinerna är för något. :angel:

Bifogade filer

• IMG_2643.webp
    IMG_2643.webp
    79,5 KB · Visningar: 21
1000005824.webp

I Åhléns var det ett armband med en liten fjäril. Misstänker att jag kommer hitta det på något av barnens arm i eftermiddag.

Igår störde jag mig lite på att det inte stod vad det var för lakrits på påsen. Idag insåg jag att jag stört mig i onödan, för det fanns både text och QR-kod på insidan av luckan. Hade väl för bråttom helt enkelt 😂
Dagens lakrits är "Viking sweets licorice and juniper mjölnir" Har inte hunnit smaka än, men ska alltså vara lakrits med smak av enbär.
Gårdagens var "Lakritsroten Djúpur, vintervit kula från Island med krämig mjölkchoklad och saltlakrits"

20241202_081857.webp

1. Pukka - Chamomile, vanilla & manuka honey
  2. MyMüesli - Choklad
  3. Tony's - Dark milk pretzel toffel
  4. Triss - skrapade fram en jultomte
  5. Exit - får se om jag hinner lösa dagens lucka då jag har saker för mig på fm och behöver sova i em då jag går på en nattpass period ikväll.
Teet var lite svagt, kanske skulle låtit det dra lite längre. Gott dock.
Müslin var också god, choklad funkar ju alltid. :angel: Chokladbiten tar jag senare.

IMG_7196.webp

I delikatesskalendern var det smörkolor
Effax lammskinnstvätt, om jag förstått rätt. Står inte på engelska men tyska o franska så syrran som är flytande på franska får översätta innan användning.
Fazer god choklad med puffat ris
Clinique en mascara
Ostkalendern en bit cheddar
Badkalendern en badbomb

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
46 47 48
Svar
951
· Visningar
29 963
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka