Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Svensk Ridsport - Pälsglans 😊
1000016432.webp

20241201_074109.webp

1. Pukka - Winter warmer, te med smak av ingefära, rooibos, apelsin och stjärnanis.
  2. MyMüesli - Save the Ocean, med knaprig kakao-quinoa-crunchy, choklad-dinkelkulor och jordgubbsbitar.
  3. Triss - lucka med extra spel, ingen vinst.
  4. Exit - första ledtråden, har bara läst igenom instruktionerna än så länge.
  5. Tony's - Dark milk
Teet var ok, men mjölken kurdlade sig lite. :sorry:
Müslin var god som alltid, men ja mjölken... :p
Chokladen sparar jag till jobbet ikväll, men den lär väl vara lika god som förra året. :D

Har lite strul med min mobilkamera så blir inga foton från mig i år.
Startat morgonen med pusselkalendern som påminde om sommaren genom fiskande far och son (?) Följt av kaffekalender med ett ganska milt rostat neutralt kaffe till frukost framför tekalendern. Avslutade med fazer mjölkchoklad bit och pärlans kola i choklad.

Lite trist att det bara var neutrala smaker dag 1, hade gärna sett något mer smaksatt.

IMG_2592.webp

God frulle! :d

Från vänster:
1. Skitstor pralin från Gotlands Konfektyr - smak av vanilj. Väldigt god.
2. Johannas Choklad - Apelsin nejlika. Mycket smak, men god!
3. AD70 - Pepparkaka och apelsin. Initialt mycket apelsinsmak, som sen går över till pepparkaka. Kombon funkar bättre än apelsin och choklad.
4. Kränku - Fruktig chai. Luktar och smakar gott! Älskar chai.

Gillar verkligen att både Johannas och AD70 har väldigt tydliga smaker i sina (hittills).

Dag 1. Lumene, My Muesli (gröt) och Lakrids by Bülow. Dålig bild. Men en flytande rouge, kryddig gröt (med hasselnötter så får skänka vidare) och passionsfrukt och lakrits.

IMG_3100.webp

Barnet har en Forskarfabriken men vi får göra tre luckor på tisdag.

I ”get boring stuff done” var uppdraget att dammsuga sängen.

AD70 glömde jag ju men den är redovisad i tråden av andra :love:

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 675
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka