Adventskalendertråden 2024 - The Opening

1F6E1104-2145-49A1-8931-1027A5E22429.webp

En kroppslotion som luktar gott, ett ljus som luktar gott, en ring som inte föll mig i smaken och en apelsin/nejlika-pralin som var ok, lite skarp eftersmak.

• Jorden runt-kalendern fattade jag inte alls men efter att ha använt både ledtråd och klickat fram svaret förstår jag nu hur det är upplagt och kan tänka rätt framöver.
  • God pepparkakspralin i AD70.
  • Ingen vinst på Triss.
  • Vibes hade ett yoga-flow-pass och som vanligt gillar jag inte det. Jag kan inte få till ett flow och samtidigt titta vad jag ska göra. Vid kommande flow-pass kommer jag köra egen yoga.
  • Naturhistoriska var helt klart för barn, skippar den framöver.

Dagens skörd:

Apoliva - enzym peeling
Anthon Berg likörkalendern - Famous grouse whisky
Anthon Berg marsipankalender (makens) - minimarsipanbröd
Lakrids by Bülow stora - passionsfrukt
Xocolatl candy - praliner med nån kolakräm
Ilchester ostkalendern - aged red Leicester
Kahls kaffe (dracks imorse så inte med på bild) - julkaffe

Kaffet hade lite för mycket beska, varken jag eller maken älskar mörkrost men det var inte otäckt, dock ingen ny favorit.

Båda från Anthon Berg, ostkalendern och Lakrids by Bülow har vi haft tidigare år och gillat, så inga direkta nyheter men uppskattade ändå.

Kahls, Apoliva och Xocolatl är nya, fast jag har haft pralinkalender från Xocolatl tidigare.

Kul med lite blandning av känt och okänt. :)

Första parfymen ut ur Sniphs doftkalender är unisex-doften Vanilla Haze från Fugazzi. Tillsammans med parfymerna medföljer etui samt ett kort med information om doften och parfymhuset.

Med noter som mandel, vanilj, mandarin, kokosmjölk, amber, musk och crème brûlée så är Vanilla Haze en snäll, söt men inte för söt och oförargerlig doft som passar väl till den kyligare årstiden trots sin lätthet; jag brukar föredra tunga parfymer under vinterhalvåret då luften är krispig.

Jag är imponerad över hur väl den håller sig framme under dagen trots att det är en väldigt prisvärd doft – 140:-/100 ml. Jag älskar verkligen vaniljnoter och här är den väldigt framträdande tillsammans med den lite kryddiga brända socker-noten som kommer med noten av crème brûlée. En mycket bra start på kalendern och en parfym som jag definitivt kommer återvända till.

1000006763.webp

• Jorden runt-kalendern fattade jag inte alls men efter att ha använt både ledtråd och klickat fram svaret förstår jag nu hur det är upplagt och kan tänka rätt framöver.
  • God pepparkakspralin i AD70.
  • Ingen vinst på Triss.
  • Vibes hade ett yoga-flow-pass och som vanligt gillar jag inte det. Jag kan inte få till ett flow och samtidigt titta vad jag ska göra. Vid kommande flow-pass kommer jag köra egen yoga.
  • Naturhistoriska var helt klart för barn, skippar den framöver.
Jag kände att dagens pass i Vibes var för långt. Har varit upptagen hela dagen och orkade inte när jag kom hem från stallet vid 20.30. Men valde ett annat yogapass i kalendern som bara var 10 min.

Inget foto men i dagens lucka i Glowids kalender fanns en fullsize Eye patches
indränkta i snigelslem 😀 låter förfärligt men tror att de är sköna. Man lägger dem under ögonen 20 minuter och sen är man fräsch som en ros 😀 eller kanske en snigel
Nu kom jag ihåg reklamen där man straffades med en snigel på ögat om man inte betalt tvlicensen ....

Inget foto men i dagens lucka i Glowids kalender fanns en fullsize Eye patches
indränkta i snigelslem 😀 låter förfärligt men tror att de är sköna. Man lägger dem under ögonen 20 minuter och sen är man fräsch som en ros 😀 eller kanske en snigel
Nu kom jag ihåg reklamen där man straffades med en snigel på ögat om man inte betalt tvlicensen ....

Jag har snigelslem på flaska, det är kanon! De är säkert bra, dina eye patches. 🐌😍

Känner att jag har dåligt med tid att öppna och äta imorgon.

IMG_2601.webp

Kränku - Andre Kåppen, med inslag av fläder och jordgubb. Ska smakas imorgon (eller senare detta datum).

Lucka 1 var 5/5 smakmässigt för mig. Väldigt gott och fruktigt.
Penstore - Vattenfärg. Jag blev orimligt glad över den lilla kuben.
Gotlands Konfektyr - Whisky. Inte riktigt min grej att få i mig den här timmen, eller alls :p
Pärlans - Vanilj och havssalt. Gott!
AD70 - (Finns det något facit på smakerna någonstans?) Den var god. Nougat och nötkrisp, gissar jag.
Ölands - Pepparkakskola. God!
Johannas - Dubbelnougat. Mums!
Tokimeki - Sticks med yoghurt. Inte lika goda som matcha, men helt ok. Syrligare. Ingen bild för åt upp dem tidigare ;)

Paketinslagning och mitt dåliga minne gjorde glömde bort kalendern 🤦‍♀️😂

Men Nr 1 lucka är nu öppnad

Sötlakritsen var nomnom. Köpte sockerfritt iår då va nyfiken och testa helt enkelt.
Sen får se vad sambon tycker om teet 🤗😁

Godis: Sötlakrits
Te: Lundablandning
20241202_005255.webp

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
30 123
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka