Adventskalendertråden 2024 - The Opening

Visa bifogad fil 158500
Meds - ögonskuggspenna. Lätt att applicera och är både skimmer och lite glitter. Får se hur den håller under dagen. Har ett annat stick från Isadora som kan lägga sig lite i fina linjer. Fin färg dock på detta!

Kahls kaffe -ljusrost från Etiopien. Gott men inte lika bra som det från Peru.

Glömde öppna Ostkalendern så det får bli ikväll ☺️
Den ser jag hemskt gärna en bild på hur den ser ut på huden.

Jag glömde visa gårdagens luckor, tror jag.
Då var det iaf följande.

GlossGods: ögonskuggspigment. Magiskt fint! Ser ut som pärlemor i vissa ljus och i starkare ljus glittrar det i rosa, guld och blått. :love:

Lancôme: rött miniläppstift. Lite mörkare nyans än det förra.

Parfym: överraskning. Blev ett njaaa på den. Vet inte riktigt vad jag tycker.

Dagens luckor.
GlossGods: svamp

Lancôme: parfym. La vie est belle. För söt och stark för mig, tror jag. Doftade ganska gott, men bara vid en kort sniff. Sen blev det huvudvärksvarning. Tur att jag bara testade på papper.

Parfym: Kayali Eden Sparkling Lychee.
Också för söt. Jag har insett att jag är väldigt kräsen med dofter och troligtvis inte kommer hitta någon ny favorit bland mina prover. 😅
Jag får nog hålla mig till mina Idôle-varianter...
1000015406.webp

IMG_2636.webp

Kränku - Kalkstensdrömmar. Svart te med rosenblad. Ska smaka friskt och lite sött.

Penstore - Akryl, blå. Kommer vara till användning.

Öland - God, syrlig.

Johannas - Minns inte hur pralinen såg ut så jag kan smakbestämma, men inte min grej i alla fall.

Tokimeko - Poppin’ candy. Trist chokladsmak, men gillar poppet.

Gotlands Konfektyr - Yummie. Vit choklad med någon form av kräm inuti.

AD70 - Ananas/kokos. Helt ok, lite syrlig. Tyckte inte den hade någon stark smak åt något håll.

Pärlans - Svart vinbär. Gott!

Jag är helt slutkörd pga jobbet och har knappt hunnit/orkat öppna mina kalendrar... men jag tycker de fortsätter leverera, det har varit bra saker. Förhoppningsvis orkar jag delta i tråden efter helgen, då ska det ha lugnat ner sig...

Är borta på jobb nu i veckan och har faktiskt inte släpat med alla kalendrar, där gick gränsen! :rofl:

Har inte öppnat dagens kaffe pga hade kvar av gårdagens. Enligt text på dagens påse är det iaf ett fylligt singel original från Zambia.
Fazers var ny chokladbit med något odefinerbart i men påminde om Geisha (ska enligt listan inte vara någon sån dock). Triss ingen vinst. Dagens från Pärlans är pistage och havssalt och dagens pussel:

Bifogade filer

• 20241211_075221.webp
    20241211_075221.webp
    503 KB · Visningar: 16
Dagens luckor var så trista att de inte ens förtjänar en bild.

Delikatesskalendern tepåsar english breakfast
Fazer apelsingele som inte är något för mig
Effax kylskåpsmagnet
Badkalendern en likadan tvål som flera tidigare dagar
Clinique handkräm
Ostkalendern var den enda som var intressant med mexikansk cheddar

Dagens luckor var så trista att de inte ens förtjänar en bild.

Delikatesskalendern tepåsar english breakfast
Fazer apelsingele som inte är något för mig
Effax kylskåpsmagnet
Badkalendern en likadan tvål som flera tidigare dagar
Clinique handkräm
Ostkalendern var den enda som var intressant med mexikansk cheddar
Handkrämen är dock bra! Ingen parfym heller.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
47 48 49
Svar
967
· Visningar
30 191
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
548
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka