Adventskalendertråden 2024 - The Opening

IMG_6796.webp

Lucka 9 i Meds - Ett härligt fuktgivande serum från Transparent lab. Perfekt för mitt andra ceramide-serum håller på att ta slut! Inte testat något från detta märke tidigare.

Kahls kaffe var ljusrostat syrligt kaffe. Gott men jag föredrog det ljusrostade från Peru häromdagen, det var riktigt syrligt och gott!

Ostkalendern en bit rökt Applewood Cheddar, bra röksmak!

Senaste dagarnas BienManger
Brie de Meaux-kräm smaksatt med äkta tryffel
Körsbärsmarmelad
Biscotti
Mjuka pepparkaksbollar klädda i choklad

Och dessutom @EmmaBovary hade rätt. Min lilla burk honung från lucka 1 hade ramlat runt till en annan lucka som hade 2 burkar. Inte närliggande, men där var den!

IMG_2633.webp

Kränku - Medeltidsblandning. Svartgrönt te med apelsin, jordgubbar, äpple och ingefära. Helt okej, men skulle inte köpa det.

Ölands - Mint + choklad = sant.

Johannas - Viol. God. Smakar blommigt.

Gotlands Konfektyr - Syrlig.

AD70 - Kaffe. Krämig. Behöver skölja bort smaken med vatten. Är dock ingen kaffedrickare.

Tokimeki - Blåbär. Helt okej.

Penstore - Vet inte riktigt vad det är för något än.

Pärlans - Whisky. Populär smak. Smaken var som tur är dold bakom allt det söta.

Dentakus AD70: Fläder/Kardemumma
Jättegod!

Make Up Store-kalendern: Brow Lift Wax
Nej. Totalt meningslös produkt för min del, mina ögonbryn ligger bra som de gör.
Om någon har behov av detta och har vägarna förbi Dentakuland är det bara att hojta till...

I övrigt kan jag bara hålla med tidigare kommentarer om Exit-kalendern. :)

1000038122.webp

Jag har nog inte tillräckligt vuxen smak, har inte alls varit nöjd med min pralinkalender från chokladhuset. Jag har ätit upp hela nu pga irriterad 🤣 gillade 7 st, varav en är trillingnöt, och den kan man ju inte misslyckas med 🤷🏼‍♀️ enda jag gillade var limetryffel, 2006 års Nobel pralin (hjortron & glögg), chokladbiskvi (men den var lite torr och tråkig), 2023 års Nobel pralin (tropisk cocktail), salt karamell, lussebulle pralin och så trillingnöt. Inte ens marsipangrisen som var i en lucka var god, den kändes torr och smaklös. Mycket trist.

Dock väldigt nöjd med tebutiken.se tekalender, alla har varit ner eller mindre väldoft goda, och varje påse räcker till åtminstone 2 tekulor :) finns flera sorter jag hittills druckit som jag kan tänka mig köpa sen.

Jag ligger lite efter då det har varit F1-helg och fokus har legat på detta, men jag har öppnat parfymer också. :D

I Sniph-kalenderns fjärde lucka låg den egna doften Red Letter, en doft med noter av skogsbär, tuberos och ambroxan. Väldigt trevlig, ganska tung (vilket jag gillar) och varm doft på mig med imponerande varaktighet, något som jag tycker hat gällt för samtliga dofter hittills.

Jag har varit upptagen i helgen och ligger efter med jorden-runt. Och nu måste man ha dator (telefon för liten) för nästa lucka och det orkar jag nog inte förrän helgen. Använder datorn så sällan att den kommer behöva uppdatera en bra stund.

Ingen vinst på Triss. Goda praliner i AD70.

Hoppar av Vibes. Jag är inte en sådan person som får in mer träning än hundpromenader alla dagar i veckan.

Missade att öppna kaffekalender i går så tog den luckan idag av misstag. (Drack mitt vanliga kaffe igår). Dagens kaffe sparas till mellandagarna och gårdagens från Indien dracks i morse. Var dock svagt och kändes tunt.
Fazers var igår och idag var tryffelpralin och blåbärspralin. Pärlans igår var en mycket god saffranskola i choklad och idag var det chokladkola i choklad.
Inga vinster på Triss. Missade att fota pusslen tyvärr.

Fråga till er som har Hööks (minns @sweep men det var någon eller några fler?). Försökte hitta en av grejerna på hemsidan och lyckades inte, och då slog det mig att jag nog faktiskt har svårt hitta de flesta sakerna :D
Är det grejer som inte ingår i det normala sortimentet som de tagit fram till kalendern tro? Eller är det saker som kommer att komma framöver men inte finns ännu? Eller sista alternativet, utgående sortiment som de vill bli av med 😁

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 754
Kropp & Själ Ni glömmer väl inte... I år är jag hemma så inga problem med en handduk och de lila syrénerna kommer precis att ha slagit ut. Jag kommer...
Svar
10
· Visningar
516
Senast: Migo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Save the date! Boka in den 12-13 oktober redan nu. Då är det nämligen dags för höstens stora samling för ridsportens förtroendevalda...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Gunnar
·
Fritid Har ett paket på ett dhl-ombud, det kom 14/10 och ligger i en vecka. Då borde jag väl ha hela dagen imorgon på mig att hämta? Butiken...
Svar
12
· Visningar
550
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21