Adventskalendertråden 2022

Ni som hade Mr Cake förra året, hur stora bitar var det i? Jag funderar på om jag ska köpa den till mig och min bästiskollega men om det är små bitar kommer nog den där mysiga öppningsstunden på morgonen att förvandlas till ett jäkla världskrig om det knappt går att dela på innehållet 😂
Det var generösa bitar tyckte jag. Vissa var det bara 1 i, men mandlarna var en "näve" och pralinerna ett par st om jag inte minns fel.

Perfekt! Då får det bli en sån 😁

Tror att jag måste förvara den i ett låst skåp på mitt kontor, bästiskollegan berättat att han är en sån glupsk en som äter alla luckor på en gång :cautious:
Dom har ju dock sänkt priset i år, så vet inte hur stor skillnad i innehållet det blir :) men ett urval av vad som var i förra året (nötcrispen I nedre höger hörn var det 3 av i luckan) :
IMG_20221027_185549.webp

Åh toppen, tack för bilder! Hoppas det är något liknande 😁
Vad kostade den förra året? Och viktigaste frågan: var det gott? 😁
900 kr förra året, mot 615 i år :) hade den kostat 900 I år med vet jag inte om den varit värd det, men 600 tycker jag tydligen att den är värd😅 och ja det var gott, lite tråkigt med chokladdragerade mandlar i typ 4-5 luckor bara.

900 kr förra året, mot 615 i år :) hade den kostat 900 I år med vet jag inte om den varit värd det, men 600 tycker jag tydligen att den är värd😅 och ja det var gott, lite tråkigt med chokladdragerade mandlar i typ 4-5 luckor bara.
Ah, samma sak i flera luckor? Å andra sidan har väl företaget knappt 24 olika produkter i sitt vanliga sortiment? 😅

Jag funderade på att köpa Cartwright & Butlerkalendern i år också men jag är fortfarande traumatiserad av förra årets julkaka i lucka 24 😬

Här blir det vinotekets bubbelkalender! Har haft vinkalender med blandade viner i flera år, men nu blev det enbart bubbel och det känns helrätt :D Sambon brukar få en ölkalender också.

I övrigt ska jag definitivt INTE köpa någon form av skönhetskalender. Har trillat dit varje år men ångrar mig alltid då jag inser att jag inte tycker det är särskilt kul, och slutar bara med en massa oanvända saker liggandes.

Edit: Pralinkalender skulle jag dock verkligen kunna tänka mig. :d

Ah, samma sak i flera luckor? Å andra sidan har väl företaget knappt 24 olika produkter i sitt vanliga sortiment? 😅

Jag funderade på att köpa Cartwright & Butlerkalendern i år också men jag är fortfarande traumatiserad av förra årets julkaka i lucka 24 😬
Ja, det var nog 3 olika smaker, hallon, "silver" och "guld" (har inget minne av vad guld och silver smakade 😂).

Skönhetskalendrar;
Apoliva - mysboll
Catrice - TeamLundVer
Essence - Ninnururs dotter, Bri
Essie - Stjarnhimmel, Habina
Glossybox – mysboll
Indy Beauty - Stjarnhimmel
Look fantastic - MCP
Lumene – mysboll
Lush - AbCdE
Lyko Me-phoria - Houdinie
Makeup revolution - TeamLundVer
Meds - mysboll
Rituals premium – ladycovergirl
Skincity - tigerflicka, lil-sis, athena_arabians, Serena87
The body Shop, lilla - Emtherlia
Yves Rocher - Sasse, Emtherlia, Fjordfrälst
Makeup Mekka - Habina
LH Cosmetics - Habina
Hudotekets- Libbsticka
Beauty PRO’s ansiktsmask - Sasse

Drickbart;
Kahl te - tigerflicka
Mumin – Trott
Mumin te (äventyr) - mysboll
Tehuset, grönt - Silver Girl
Tebutiken, rooibos - Sasse
Vinoteket - Fruentimber, Mistimed
Kahls kaffekalender - Malibu_Stacy
Kränku Te - Queenlilith (köar på dom skall släppa den)
Kaffekapslen Kapsel-julkalender till Dolce Gusto - Houdinie

Ätbart;
AD70 (chokladpraliner) - lil-sis
After Eight - Elendil
Bojangles choklad – Sasse
Bonne Maman – Mineur
Cartwright & Butler delikatesskalender - Silver Girl
Chokladhusets pralinkalender - Mistimed
Grenna polkagris - Sasse
Haribo – mysboll
Haupt – TeamLundVer, lil-sis, Jeps, Fjordfrälst
IKEA (choklad) - TeamLundVer, tigerflicka, mysboll, Midnightsoul, Elendil, Houdinie, Habina
Lakrids by Bülow - Serena87
Lokal pralintillverkare - Trott, athena_arabians (samma som Trott)
Malmö chokladfabrik – Sasse
Marmelad – Sasse
Mr Cake - Trott, Sasse, AbCdE (till dottern), Houdinie, Habina
Pralinhuset - Sasse,
Pärlans konfektyr, mjuk kola i choklad - Lillgrådis
Toblerone - mysboll, Midnightsoul
Åre chokladfabrik - Sasse, Jeps
Chokladfabriken (fast egengjord) - Habina
Cecilia Nordströms choklad- AbCdE
Marabou choklad - Ninnurur
Oreo choklad - Ninnurur

Djur;
Effol - Elendil
Hööks – Ninnurur, QueenLilith, cili
Dogman - Libbsticka

Hem och Hobby;
Friends snällkalender - mysboll
Lego City - lil-sis unge
Tyg (Den är min) – Trott
Sytillbehör (bibbis textil) – Trott
Frökalender - Fruentimber
Pussel - Trott
Penstore - Cambodia
Tvålkalender - Sasse
Handcrafted History - Masqueradee

Hemmagjord;
Hemmagjord - Elendil, AbCdE, Habina, Libbsticka

Smycken:
Guldfynd - Emtherlia, lil-sis

Jag skulle behöva ( :angel: ) en pralinkalender men den behöver vara fri från sprit, kaffe och marsipan men ändå inte superbarnslig.. 😬

Tips?

Är det samma kollega som är löjligt förtjust i dina handkrämer? 🤣
Jajemen! Jag får inte ha något ifred :cautious::laugh:

Å andra sidan gör han jämt så knäppa grejer att jag aldrig går hem från jobbet utan att ha ont i magen för att jag skrattat så mycket, så det kan vara värt att bjussa på lite kräm 😂

Så sent som idag hade vi en genomgång på jobbet där hela kontoret deltog. Vi satt i vårt konferensrum där stolarna inte är superbekväma men inte heller plågsamma.
Kollegan nöjde sig dock inte med en vanlig stol. Fem minuter in i genomgången gick han plötsligt iväg till sitt kontor och hämtade sin kontorsstol. Efter mycket baxande fick han till sist ut den till konferensrummet medan övriga kollegor fick vänta tålmodigt på att han skulle bli klar. Väl på plats fällde han ryggstödet så långt bak det bara gick så att han halvlåg i stolen.

Efter ytterligare fem minuter kom han på att det vore bekvämt med fotstöd, så han tog en vanlig stol och la upp fötterna på den samtidigt som han sjönk ännu mer ner i liggande position.

Tre minuter senare hade han somnat i stolen 😂😂😂

Jag och en annan kollega fick kämpa hårt för att försöka behålla koncentrationen på genomgången samtidigt som vi gapskrattade så diskret det bara gick 😂

Jag var lite sugen på Niveas men efter att @mysboll sa att det var en del crap i den så har jag för första gången tittat på Grääs när hon öppnar. Brukar inte vilja veta vad som är i om jag ska köpa. Men nu är jag glad att jag gjorde det, vill inte ha SÅ mycket skräp...
Fick veta igår att det visst inte blev någon garnkalender från kompisen så nu blev jag sugen på att köpa mig en kalender, fast inte garn tror jag för de jag har haft har jag inte varit så nöjd med tyvärr. Den från kompisen har varit bäst!

Kanske blir Apolivas. :)

Jag har känt likadant men efter att ha kollat på ett tiotal kalender öppningar så känner jag mig lugn med att jag faktiskt inte har en aning om vad som är i min kalender. Vet dock att jag tyckte att den var värd pengarna men kan inte minnas vad som är i den...

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 128
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 090
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
735

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka