Adventskalendertråden 2022

Hur ser den ut? Jag erkänner att jag inte orkat kolla på alla nämnda kalendrar 🙈
Haha, var lite svårt att hitta en bild som inte visade hela innehållet också, vilket känns lite fel att visa utifall att någon annan också fungerar på/köpt och inte vill få det nedtryckt i ansiktet. Men här är en iaf, med lite god vilja kan man kanske tolka in snölandskap och rosaskimrande norrsken.
Cult%20beauty%20advent%20calendar1.png

Haha, var lite svårt att hitta en bild som inte visade hela innehållet också, vilket känns lite fel att visa utifall att någon annan också fungerar på/köpt och inte vill få det nedtryckt i ansiktet. Men här är en iaf, med lite god vilja kan man kanske tolka in snölandskap och rosaskimrande norrsken.
Cult%20beauty%20advent%20calendar1.png
Tack! Ja inte var den julig i alla fall 😂 om än fin.

Jag åker till Wien på jobbresa om 2 veckor och brukar alltid passa på att shoppa en del smink och beauty när jag är i ett land som har affären dm. I år ska jag kika in deras adventskalendrar. Såg att dom hade både från essence och catrice i lager så det kanske får följa med en sådan hem 😃

Du skulle ha köpt Hudotekets... den är svart och mörkgrön :cool:

Edit: Jag är fortfarande enormt frestad av den... med rabatten blir det 1270kr :cautious:
Jag funderade på den också, haha. Men som typ alla andra kalendrar så tyckte jag den var bättre något annat år. Måste ge mig med det där, på tok för kräsen. Men antar att jag blivit lite skadad av att ha kollat på så många kalendrar under ett antal år. :D Kan liksom känna mig bitter över att jag inte köpte en viss kalender 2019 etc.

Jag funderade på den också, haha. Men som typ alla andra kalendrar så tyckte jag den var bättre något annat år. Måste ge mig med det där, på tok för kräsen. Men antar att jag blivit lite skadad av att ha kollat på så många kalendrar under ett antal år. :D Kan liksom känna mig bitter över att jag inte köpte en viss kalender 2019 etc.

2019? Vilken var det?

Jag ångrar att jag inte köpte Bangerhead förra året, den var mycket bättre än Skincitys dikeskörning!

Jag har snabbsneglat på delar av innehållet i Hudoteket och tycker att den känns värd pengarna (med rabatten då) men jag måste nog hejda mig för GLOWiD ska jag ha...

Jag funderar på.om jag borde köpa en lite "lyxigare" chokladkalender åt mig i år. Alltså inte handgjorda praliner-lyxig, men något mera än de billigaste mjölchokladkalendrarna... så funderar på om lindts kalendrar är ett alternativ? Finns ju i olika storlekar och prisklasser, men är det någon som brukar ha någon av deras? Känns de värt det?

Jag funderar på.om jag borde köpa en lite "lyxigare" chokladkalender åt mig i år. Alltså inte handgjorda praliner-lyxig, men något mera än de billigaste mjölchokladkalendrarna... så funderar på om lindts kalendrar är ett alternativ? Finns ju i olika storlekar och prisklasser, men är det någon som brukar ha någon av deras? Känns de värt det?
Jag tycker inte att deras praliner har varit så goda, har varit besviken. Har dom dock kalender med Lindor-kulor så hade jag varit nöjd, dom är goda!

Okej, det var det jag var lite rädd för, för jag har inte heller varit överförtjust i deras praliner. Måste kolla lite vad det finns för alternativ, tror kanske att den ena de har är med chokladbjörnar, så den är säkert helt okej.

Snodde en bild för att påtala att den inte heller är så julig om än bättre än den rosa nyligt postade:D känns mer som horoskop än jultema

screenshot_20221101_123559_com-android-chrome-jpg.104341

Bifogade filer

• Screenshot_20221101_123559_com.android.chrome.webp
    Screenshot_20221101_123559_com.android.chrome.webp
    122,4 KB · Visningar: 226
Lindt har vad jag sett minst två som inte innehåller praliner, deras magic mini är med enbart kulor (de visar vilka på deras hemsida). Sen har de Teddy magic advent som har både Lindt kulor och chokladbjörnar, har denna själv och på baksidan kan man se vad som finns i.

Liknande trådar

Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
72 090
Senast: Blyger
·
Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
54 55 56
Svar
1 114
· Visningar
50 994
Senast: Elendil
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka