Adventskalendertråden 2021

Host, fick ett mejl från skincity om tidig tillgång till cyber weekend med 25% på ett helt köp, inklusive adventskalendern den här gången... (sällan kalendrar är med ändå). Tror inte jag slår till ändå, men tänkte tipsa om någon annan är sugen!

Jag är lite grinig på att jag köpt deras kalender till fullpris kan jag säga... men jaja, det blir nog inte deras nästa år.

Var den sämre i år än tidigare?

Jag tyckte att den verkade rätt likvärdig med förra årets, men den i sin tur tycker jag var lite tråkigare än tidigare år. Men det är kanske möjligt att man gjort fler exemplar?

Jag har ju inte kollat innehållet i detalj men har hört att den är väl dyr för innehållet. Det i kombination med att det blivit en gigantisk konkurrens vad gäller skönhetskalendrar tror jag är orsaken. Min gissning är att den blir billigare nästa år eller att de skruvar upp värdet på produkterna sas.

Skincitys kalender brukar ju gå åt rätt omgående vid släpp, men jag har sett att många inte tycker att den är värd sitt pris i år. Kanske därför den fortfarande finns kvar, i kombination med om de ökade upplagan lite just för att de brukar gå åt?

Jag tycker att det är många kalendrar i år som består av nästan bara små prover. Det kan jag fatta, men det känns som att det är mer så än tex förra året. För ett par tusenlappar känns det "meh" för mig när det mesta är 5-15ml faktiskt.

Skincitys kalender brukar ju gå åt rätt omgående vid släpp, men jag har sett att många inte tycker att den är värd sitt pris i år. Kanske därför den fortfarande finns kvar, i kombination med om de ökade upplagan lite just för att de brukar gå åt?

Jag tycker att det är många kalendrar i år som består av nästan bara små prover. Det kan jag fatta, men det känns som att det är mer så än tex förra året. För ett par tusenlappar känns det "meh" för mig när det mesta är 5-15ml faktiskt.

Visst är vi taggade på Glowid?! ;) :D

Som motvikt till mitt svulstiga slösande kommer jag även att följa Svenska Kyrkans kalender. Kanske för att döva något som liknar samvete, men vafasiken...

259066236_4491640530965676_1815325501642836107_n.webp

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 660
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka