Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Jag följde förra årets kalendertråd med spänning och lite avundsjuka. Samtidigt blir jag så himla snål när det väl är dags att köpa egen. Fundera på något inte allt för allvarsamt och snordyrt, typ en tekalender eller en finare chokladkalender eller så. Tips mottages gärna !
En måste inte köpa något om en inte vill för att få en kalender!Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Om jag köper en chokladkalender med marsipan i så VET jag att jag kommer att älska varenda bit. Inga problem där....Hela grejen med att köpa saker utan att ens veta vad det är man får gör mig helt perplex. Vi behöver minska konsumtionen om vi ska kunna överleva. Jag får inte ihop det med att skaffa 24 helt okända produkter i fin förpackning.
Vilken rolig idé med frökalender!Jag var med i en frökalender via facebook förra året. Kul! 24 personer gjorde 25 fröpåsar och skrev sitt nummer på. Skickade till organisatören med frankerat svarskuvert. Fick tillbaka olika fröer i 24 numrerade små påsar/paket. Älskade det! Mitt i det mörkaste, att få odlingsinspiration och hopp om nytt liv då var toppen.
Jag blev förvånad över att det var så mycket blomsterfröer, hade inte tänkt att folk kunde dela annat än ätbart. I år har jag gått med i en med bara ätbara fröer. Det ser jag fram emot!
En måste inte köpa något om en inte vill för att få en kalender!
Edit: jo ett par frimärken.
Eller hur! Vi kanske skulle göra en buke-frökalender?!Vilken rolig idé med frökalender!
Jag får sikta på nästa år i så fall, hann aldrig odla något i år pga flyttEller hur! Vi kanske skulle göra en buke-frökalender?!
Jag köpte en tekalender på rea i januari så den ligger och väntar i skafferietJag tycker det är jättekul att varje år köpa en ( eller flera) adventskalendrar. Det gör hösten/ vintern lite roligare. Jag minns att vissa kom tidigt förra året... Men undrar om det inte är rekordtidigt för för två veckor sedan såg jag reklam för Bodyshops kalendrar. Idag såg jag att de skulle släppas 31 augusti... Idag såg jag också spoilers för andra skönhetskalendrar... Lite dubbelt för då känns det som sommaren snart är slut samtidigt som jag älskar kalendrar!
Men det fick mig i alla fall att börja fundera på vad jag vill ha för kalender... Jag älskar ju skönhetskalendrar så blir säkert någon sådan... Men sen tänkte jag också köpa någon te-kalender... Såg att några såna redan var på väg ut i affärer också....
Och kanske något mer...
Vi har paketkalendrar till våra barn och det allra mesta är saker de ändå skulle behövt. Underkläder, schampo, tvål, hårsnoddar mm och begagnade böcker och liknandeDottern börjar bli stor nu och det börjar bli svårt att hitta 24 små paket som blir intressanta. Så jag funderar på att ge henne adventspaket istället. D.v.s. 4 lite större paket som hon får öppna på advent. Istället för ett paket per dag. Jag brukar göra egen paketkalender till henne.