Adventskalendertråden 2021

Jag lade fram mitt problem för min mamma. Jag vill köpa marshmallows, men ska jag också köpa städkalendern eller nagellackskalendern?

Världens bästa mamma såg som vanligt inga problem. Såklart ska jag köpa allihopa. :rofl:
Haha! Jag har fått bra stöd av både mamma och en vän att köpa både en tekalender och en chokladkalender. :up:

Råkade visst köpa två tekalendrar alldeles nyss. :o Det ena var gulligast (Sonnentor) och den andra verkade snäppet godare (Clipper). Kreativ problemlösning helt enkelt. :idea:

Är det någon som känner till en kalender med eteriska oljor?

Haha! Jag har fått bra stöd av både mamma och en vän att köpa både en tekalender och en chokladkalender. :up:

Råkade visst köpa två tekalendrar alldeles nyss. :o Det ena var gulligast (Sonnentor) och den andra verkade snäppet godare (Clipper). Kreativ problemlösning helt enkelt. :idea:

Är det någon som känner till en kalender med eteriska oljor?
Sonnentor hade jag ett år, den var bra då iaf!

Är det nån som vet var man kan beställa Lindts stora chokladkalender i år? Förra året hittade jag den bara i en Åhlénsbutik. Året innan hade de den på ICA.

Kan du tipsa om något ställe? :angel:
(Och TRE?! Jag har bara sett två? 😍)

Kalendrarna finns på Fazers egna hemsida, men frakten till Sverige verkar ligga på 9,90 euro. Jag har sett dem på vanliga välsorterade mataffärer i Finland och den största kalendern verkar vara billigare i butik än om man köper den direkt på hemsidan.

Pukka har en tekalender med ört/krydd/rooibos, inget svart te alltså. Jag gillade den det år jag fick den, men då dricker jag rätt mycket både pukka- och yogite. Alla gillar inte kryddteerna har jag upptäckt :)

Jag dricker redan en dle Pukkateer så känns lite tråkigt att köpa en kalender med dem också.

Kalendrarna finns på Fazers egna hemsida, men frakten till Sverige verkar ligga på 9,90 euro. Jag har sett dem på vanliga välsorterade mataffärer i Finland och den största kalendern verkar vara billigare i butik än om man köper den direkt på hemsidan.
Okej, ja där var den som jag ville ha slut :(
Förra året kunde en kompis köpa den på kryssning men får väl vara utan i år då kanske… tack ändå 🤗

Jag velar lite fortfarande men har iaf kommit fram till att det blir Sonnentors tekalender. Funderar på att köpa en förpackning av BubbleTs badbomber i 4-pack och köra en egengjord adventskalender med badbomb och en flaska vin varje advent :D

Katterna ska få en egen kalender också, är inne på bonprix variant med påsar dekorerade med renar och en tomte på 24:e påsen :love: Blir godisbitar och nån ny leksak i påsarna.

Nu fanns den igen! Måste se vad det kostar :angel:

Tillägg: Det var ju som du sa förstås, frågan om det är värt det…

Okej, jag skulle inte köpa fler kalendrar i år (har köpt Bodyshops megakalender och Sniphs) men sen såg jag att Yves Rochers var jättebillig och hade massor av roliga produkter så... ja, det blev en sån också 😁
WOW! Bodyshops tittade jag på i butiken igår, den är verkligen magnifik - men dyr! Fast jag hade gärna haft en....

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 659
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka