Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vinoteket har en vinkalender. Synd att jag inte är så förtjust i rött vin.
Ser att Vinoteket har en adventskalender med 24 småflaskor vin..... Det här var ju inte så bra. Frågan är nu - muesli/gröt eller vin???
(Ser nu att @Elendil redan nämnt den!)
Jag tjuvkikade lite på vilka viner som finns i kalendern och blev ännu mer frestad.... Elände!!!Såg också den! 1500 för en adventskalender känns lite dyrt egentligen, men för 24 flaskor vin är det ju inte så dyrt! Och jag har verkligen inget emot att det är massa rött vin Så himla praktiskt med småflaskor också!
En liten del av mig hoppas på att jag inte ska kunna dricka vin till jul, en annan del tycker jag verkligen förtjänar det efter helgens missfall.
Lär oavsett inte dricka en flaska om dagen Så det kan ju vara kul att ha lite olika att välja på sen!
Får nog bli en sån
Är det bra viner alltså? Jag har inte tittat så noga vilka det är, men blev lite snål när jag räknade på att det är över 69 spänn per miniflaska Så säg gärna att det är värt det!Jag tjuvkikade lite på vilka viner som finns i kalendern och blev ännu mer frestad.... Elände!!!
Såg också den! 1500 för en adventskalender känns lite dyrt egentligen, men för 24 flaskor vin är det ju inte så dyrt! Och jag har verkligen inget emot att det är massa rött vin Så himla praktiskt med småflaskor också!
En liten del av mig hoppas på att jag inte ska kunna dricka vin till jul, en annan del tycker jag verkligen förtjänar det efter helgens missfall.
Lär oavsett inte dricka en flaska om dagen Så det kan ju vara kul att ha lite olika att välja på sen!
Får nog bli en sån
Ingen aning - men en av flaskorna hade en häst på etiketten :-D Det var inga viner jag nånsin hört talas om, så därför blev jag nyfiken mest. Mao vågar jag inte säga om de är bra eller inte - nån annan här som tjuvkikat och som vet? (Det lutar nog för min del åt mueslin/gröten istället. Kanske....)Är det bra viner alltså? Jag har inte tittat så noga vilka det är, men blev lite snål när jag räknade på att det är över 69 spänn per miniflaska Så säg gärna att det är värt det!
Tänkte köpa Rituals för tredje året i rad, har verkligen uppskattat dom tidigare år men kikade på innehållet och tappade intresset totalt. Får se om den stora är bättre, men förra året var det produkttyp som jag är rätt ointresserad av. Frågan är vad tusan jag skulle ha istället? Kahls eller choklad känns nära till hands...
Doftljusen i RitualsTänkte köpa Rituals för tredje året i rad, har verkligen uppskattat dom tidigare år men kikade på innehållet och tappade intresset totalt. Får se om den stora är bättre, men förra året var det produkttyp som jag är rätt ointresserad av. Frågan är vad tusan jag skulle ha istället? Kahls eller choklad känns nära till hands...
Och jag gillar dem!Doftljusen i Rituals
Men resten använder jag eller ger bort
Den jag köpte är den med 24 noveller och inget te alls. Den hade de inte ens förra året (för rörigt med pandemin, sa de) men de 24 ska vara sådana som inte ingått i 2018 eller 2019 års novellkalender.Har du koll på om det är samma te/noveller som förra året? Min mamma gillade den och jag funderade på att beställa en åt henne, men är inte så pepp om det är samma innehåll.
Åh! Då kanske jag ska köpa en sån iställetDen jag köpte är den med 24 noveller och inget te alls. Den hade de inte ens förra året (för rörigt med pandemin, sa de) men de 24 ska vara sådana som inte ingått i 2018 eller 2019 års novellkalender.
Ledsen, men här kommer ingen jäkla lakrits över tröskeln! Jag förvaltar mitt kvarts-finska arv mycket dåligt på den punktenLakritsfabrikens
Ska unna mig en sån jag, även om jag hade varit lite mer sugen på någon skönhets eller hudvårdskalender
Instämmer med @tigerflicka att jag för det mesta uppskattar doftljusen. Eller ja, 50/50 kanske. Däremot var det andra produkter och framför allt linjer jag är väldigt ointresserad av i årets. I den dyra kalendern tyckte jag mycket fokus verkade ligga på doft förra året. Jag jobbar på sjukhus så parfym är no-no, och uppskattar sällan såna där rums-doftstickor. Men ska kika lite på årets innehåll!Doftljusen i Rituals
Men resten använder jag eller ger bort
Jag har köpt den stora, och drömmen vore typ 15 duschskum, några bodylotion och så ljusen.Ledsen, men här kommer ingen jäkla lakrits över tröskeln! Jag förvaltar mitt kvarts-finska arv mycket dåligt på den punkten
Instämmer med @tigerflicka att jag för det mesta uppskattar doftljusen. Eller ja, 50/50 kanske. Däremot var det andra produkter och framför allt linjer jag är väldigt ointresserad av i årets. I den dyra kalendern tyckte jag mycket fokus verkade ligga på doft förra året. Jag jobbar på sjukhus så parfym är no-no, och uppskattar sällan såna där rums-doftstickor. Men ska kika lite på årets innehåll!