Adventskalendertråden 2021

Just nu lutar det allra mest åt Mymueslis grötkalender! Jag älskar morgonrutinerna i december månad (det brukar vara den enda månaden på året då jag faktiskt har någon form av rutin - tänder ljus, yogar, käkar frulle och lyssnar på julmusik i mörkret :D) så jag tänker att det vore ett perfekt tillskott till rutinen.

Här blev det en Gourmet Popcorn Calendar från Joe & Sephs till sambon samt en Naked Marshmallow-kalender till mig. Är lite sugen på MyMueslis kalender också, men får fundera lite på den.

Till mina föräldrar har jag köpt en sylt/marmeladkalender från Bonne Maman. De äter varsin macka med marmelad till frukost varje morgon så jag tänkte det kunde vara kul för dem :) Verkar vara en massa spännande smaker som aprikos & lavendel, fikon & kardemumma, apelsin & kanel och annat skoj!

Jag har, mot allt sunt förnuft, köpt en vingummi-kalender.

Jag ska dessutom beställa 25 praliner från chokladfabriken när det närmar sig december, för att ha i min julkalender i trä.

Sen hoppas jag att jag inte blir frestad till nåt mer. :nailbiting:

Ibland har man tur. Jag har sugen på Sephora Favourites kalender men tyckte 2000 kr var för dyrt. Kollade på dem sidan igen av en slump häromdagen och nu var den nedsatt till ca 1500. Sen fick jag också en rabatt för de hade rabatt för all hudvård. Seb stod det i kassan att man också skulle få med en box med hårvård på köpet.
När jag hämtade ut paketet idag så såg ju boxen med hårvård ut som en halv kalender och med saker jag velat prova! :banana::banana::banana:

Bifogade filer

• 1634060362241864999813630774874.webp
    1634060362241864999813630774874.webp
    149 KB · Visningar: 116
Phu! Tack Bodyshop!
Jag var så besviken när jag såg deras vanliga kalendrar men sen kom ju den här megavarianten 😍

Nu är jag några tusenlappar fattigare men då får jag åtminstone en kalender där jag kan (och vill! och kommer!) att använda allt utom badskummet då jag inte har badkar 😅

SHARE_LOVE_JOY_AND_KINDNESS_EXCLUSIVE_ADVENT_CALENDAR_1_INABCPS247.webp

(Min klippning)

Det ska gå att använda det som duschkräm också, enligt hemsidan (tips om du gillar doften). :)
Åh toppen! Då får jag göra det istället 😁 så bra, då kan jag ju använda allt.

Det finns en på Tradera som säljer en 24-kalender från Lyko så jag har faktiskt lagt den på bevakning också 😅 det kanske blir två stycken riktigt stora kalendrar i år om jag går all in i den budgivningen 😆

Detta blir bara värre. Svensk Champagneimport har en adventskalender med 24 halvflaskor odlarchampagne (vad nu det betyder?)... SOM TUR ÄR kostar den nästan 10 000;- (!!!) så jag avstår nog....

Bifogade filer

• 243120569_4410253612427209_4341969005393764101_n.webp
    243120569_4410253612427209_4341969005393764101_n.webp
    33,2 KB · Visningar: 61

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 659
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
819
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 316
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka