Adressändring för hästpass? (ASVH)

Sandra78

Trådstartare
Såhär lagom till att ASVHs kansli har stängt för helgen kom jag på att det står fel adress på mig (ägaren) i min hästs pass. Det finns ju med en blankett man skickar in för ägarbyte eller avlivning, betyder det att man inte ska anmäla adressändring då eller hur är det?

Sv: Adressändring för hästpass? (ASVH)

Skriver bara för att jag är intresserad! Har inte tänkt bo hemma för evigt och vore bra att veta om man måste byta adress i passet då :)

Jag har en stark känsla av att ASVH och inte några andra heller är intresserade av att ändra i passen så fort någon flyttar!
Jag har bytat adress två gånger sedan min häst fick sitt pass och det har jag inte anmält.
Vill man så kan man ju själv lägga dit en lapp med korrekt adress om man skulle råka bli av med det.
Passet är ju inte något ägarbevis så det är väl inte vesäntligt vilken adress det står?!

Instämmer.

Har också flyttat ett par gånger men inte tänker jag ändra i passet för det. Mitt namn stämmer och det räcker.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 094
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 693
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 479
Senast: Smedholt
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 874
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama