Sv: Adoption
För jag är av den åsikten att det finns så många barn som inte vill något mer än att få en familj och vara älskad, så varför sätta nya barn till världen när det redan finns så många?
Oj, nu kommer jag att kasta in en brandfackla här ...
Är det verkligen rätta sättet att hjälpa barnhemsbarn att ta dem från sitt land och sin kultur till Sverige?
Det talas titt som tätt om hur adoptivbarn aldrig känner sig hemma eller besläktade (så klart!) med den miljö de hamnar i.
Klart att det
kan fungera , men jag har tyvärr sett ett flertal fall där det nog inte blivit som adoptivföräldrarna tänkt sig.
De har varit lyckliga som spelmän för att de fått ett barn, men sedan kommer problemen - barnet är sent utvecklat (så klart, när det börjat sitt liv på barnhem), har med sig en massa "barnhemsfasoner" (också klart, eftersom det är där de fått sina första intryck) och där de till slut tagit avstånd från sina adoptivföräldrar.
Kvar finns en kanske lika stor besvikelse hos adoptivföräldrarna som om de aldrig fått en knodd att ta hand om alls.
Jag vill gärna meddela att det
går att leva ett hyggligt liv utan barn!
Hur som helst - om du (Agapi) väldigt gärna
vill ha barn hoppas jag verkligen att det kommer att fungera för dig!
Jag tror att man - i slutänden - glömmer den långa väntetiden, och den omständliga processen.