I

itella

Jo, sitter här och funderar på hur min framtid ska se ut.. Jag har ett härligt liv tillsammans med min man och "våra" barn. Han har sedan innan en dotter (6år) vars mor försvann ut ur deras liv i ett väldigt tidigt skede pga många omständigheter. Jag älskar lilltjejen som om hon vore min egen och har varit med henne sen dagen innan hon fyllde tre.

Vi har även två stycken barn, 13 och 10, som bor hos oss på heltid (familjehem) då föräldrarna inte är de mest passande för ungarna (missbrukare, sjukdom osv). De är inte släkt med varandra. De kom in i vår liv för ca två år sedan.

För ett litet tag sedan fick vi reda på att tjejens mor inte kommer att bli bättre och förmodligen kommer gå ur tiden ganska snart. Hon vill nu att vi adopterar hennes dotter. Efter detta blev vår son, 10, fast besluten om att han INTE vill tillbaka till sin familj utan han vill också bli adopterad. Han vägrar umgås med sina föräldrar de dagar vi bestämt. Många gräl, tårar och brustna hjärtan den senaste tiden..

Kan man, med föräldrarnas godkännande, antingen adoptera eller tala med vår kontakt på socialkontoret så han slipper träffa sina föräldrar om han verkligen inte vill själv?

Han bråkar ofta med sin far och trivs inte alls i deras sällskap.. Tycker det är hemskt att behöva tvinga iväg honom till dem när han verkligen verkligen inte vill..

Hjälp!

Sv: Adoptera?

Min första fundering är, varför vet barnen att flickans mamma vill att ni ska adoptera henne?

Självklart ska barnen inte behöva bry sig om det, deras liv ska rulla på som vanligt tills allt är klart.
Först då kan man berätta detta för övriga barn.

Att sonen inte vill träffa sina föräldrar, har det kommit nu sedan han fått veta eller har det alltid varit så?

Jag tycker att ni ska diskutera med dem som placerade barnen hos er hur ni ska lösa det.

Min första fundering är, varför vet barnen att flickans mamma vill att ni ska adoptera henne?

Självklart ska barnen inte behöva bry sig om det, deras liv ska rulla på som vanligt tills allt är klart.
Först då kan man berätta detta för övriga barn.

Att sonen inte vill träffa sina föräldrar, har det kommit nu sedan han fått veta eller har det alltid varit så?

Jag tycker att ni ska diskutera med dem som placerade barnen hos er hur ni ska lösa det.

Vi har en väldigt öppen dialog om allt i vår familj, tycker det är viktigt att hålla det så.

Sonens relation med sina föräldrar har varit ganska dålig länge nu. Detta blev nog droppen för honom.. Det har varit ganska hätska disskutioner mellan dem..

Vi har en väldigt öppen dialog om allt i vår familj, tycker det är viktigt att hålla det så.

Sonens relation med sina föräldrar har varit ganska dålig länge nu. Detta blev nog droppen för honom.. Det har varit ganska hätska disskutioner mellan dem..

Givetvis är det viktigt med en öppen dialog i familjen, men att berätta detta har ju inte gjort det lättare för sonen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
721
Senast: Görel
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 950
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25