Ackumulator

Mazarinen

Trådstartare
Vad är det för klass då? är det tidshoppning? har ärligt talat inte riktigt koll på vad det är.

Sv: Ackumulator

Ja den är på tid och meningen är att du ska samla så många poäng på snabbast tid.
För hinder Nr:1 får du ett poäng hinder Nr:2 2p osv. men stannar du eller river blir det inga poäng för just det hindret du fick felet på. Sen sista hindret är ett alternativ hinder, Antingen hoppar du det vanliga hindret och får poäng för det eller hoppar du joker hindret som ger 25p (tror jag det e) Men skulle du riva eller vägra så får du 25 minus istället. Och joker hindret får vara 10cm högre och så behövs bara 1 bom/planka alltså ingen markbom just för att göra det så svårt som möjligt.

tack för svaret :) hittade lite om det och som jag förstår det så ökade svårighetsgraden ju längre in i banan man kom. hur är det, är det bara sista jokerhindret som dom får höja med 10 cm?

Senast ändrad:

Om du ska rida den på Aspvik så räkna med att pullmangraven är jokerhindret. ;)

Jokerhindrerna kan vara väääldigt udda. På en tävling, tror det var en 120 så stod jokerhindret på hörnlinjen, väldigt tajt ur sväng och det var en blå plastmatta under och sen typ en sopkvast som bom. Var inte många hästar som såg den kan jag säga.
I LHS hade de ett vanligt koppelräck och bara plockat bort markbommarna, var väl en 150 klass. Bajstråkigt! Att ens kalla det för jokerhinder!

Jasså, okej det lät ju bra :p

japp det var det jag hade tänkt, och kom på när jag satt och fyllde i anmälan att jag inte var 100% säker på vad ackumulator hoppning var. och det känns lite konstigt att anmäla sej till någonting som man inte är helt säker på vad det går ut på :angel:

Haha. Pullmangraven där är inte så farlig. ;) Om hästen är van så är den enkel, bara den hoppas från rätt håll! :D
Ena sidan är kort och brant och andra är lång och inte lika brant. Men brukar vara från lätta sidan. Vill du inte hoppa den så finns det ju ett vanligt hinder bredvid att ta istället.

jag och mazarin är inte så kinkiga när det gäller hinder och sådär så pullmanagrav låter bra :p

är det din hemmaklubb, eller har ni varit och tävlat mycket där?

Jag vet inte riktigt om jag får kalla det hemmastallet, men jag har hållt till j*vligt mycket där. Hästen ska stå där sen så. ;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 029
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Svar
238
· Visningar
9 759
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar