Achatina achatina

Modig_Korn

Trådstartare
Är det sånna som du har zebran? Var på danmarks djurpark i torsdags de hade två stycken sånna de var rätt stora kanske 20cm i skalet.... Och väldigt vita/ljusa i skalet...

Sv: Achatina achatina

Nope, jag har bara Lissachatina fulica, Achatina stuhlmanni, Achatina reticulata, Archachatina marginata och Archachatina spec "Nigeria" (antagligen marginata det med), +en nigerian och en iredalei jag beslagtog från syrran som kommer flytta sen.

Men snart så, jag har några på gång nu :) :bump:

Tillägg: Vill du ha förresten? Kan ta hem lite fler och skicka vidare till dig också om du vill, om det blir tillräckligt kvar :)

Senast ändrad:

Gärna :D
alltid trevligt med extra familje medlemmar till snäckfamiljen... De är 7st nu... 4 Achatina Fulchia, 2 trädgårdsnäckor med ovanliga färger och 1 vinbärsnäcka den första jag har sett i skåne på två år...

Tänkte nästan stanna och fråga på djurparken om de inte kunde donera lite Achatina achatina ungar... Då hade jag blivit kalas glá

Ok :) Då hojtar jag till så snart jag får veta vad de kommer kosta, men räkna med att det blir frakt från England också ;)

Ryktet har spridit sig här, har 2 vänner som vill ha nu.. Blir väl 10 snäckor till mig om det går bra, annars tar jag så många jag får. Hur går det med marginatorna? Har du fått nån ide om skalet? Mina börjar se bättre ut, maskrosblad är visst nyttigt! Förresten, hittade 18 ägg till hos mina, har 37 st nu... :crazy:

Ok :) Får se hur många som kan komma hit då :D Håller tummarna för att de räcker till alla :) Och ju fler som delar desto billigare frakt också :angel: :D

Inte än. Fast en hade en idé om att det kanske kan hjälpa med en UV-lampa så jag ska prova det sen tänkte jag, måste bara få lön först :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 074
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 411
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 898
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?