Jag kan inte se att det gagnar någon att spekulera (mer än möjligen den som utför detta, då det tycks finnas en ovilja att upphöra).
Verkligen, snacka om självförstärkande beteende...
Jag respekterar din syn på saken, men det ändrar inte min rätt att också skriva saker här. Vi tycker olika. Jag tror inte vi kommer längre......
Jag håller dock inte med om att Ts fokuserar på mammans brister. Jag tycker hon verkar fokusera på pojken.
Karaktärsdrag, som jag skrev, hade inte något att göra med vad som skrivits tidigare i tråden. Det relaterade jag till; citerar mig själv : " Missbruk är också en sjukdom och inget karaktärsdrag."
Vill bara klargöra det. Det blir lite konstigt annars.
Jag har inte försökt ta ifrån dig någon rätt, jag har kritiserat vad du gör. Då jag använde ordet karaktärsdrag i inlägget du citerade (om än du klippt bort den biten) verkade det ju något underligt om ditt påpekande att missbruk inte är ett karaktärsdrag kom helt ur tomma luften och inte hade något med det att göra, men OK.
En del (inte alla) saker TS skrivit om mamman:
pengarna rullar in, maten får hon serverad i sängen, samhället ställer ju inte krav på henne då hon sover bort dagarna och är uppe på nätterna...
en fasad min bor håller upp så det låter mycket finare i samhällets öron än ren pur lathet, inget missbruk som jag sett, eventuellt någon sorts socialfobi..
Han har kastat ut henne, men hon kommer tbx som en gummiboll
Sedan kan jag ju ställa mig frågan rent ironiskt om hon vill bli "frisk" från sin depression med tanke på hur bra hon har det där i sängen i sovrummet, svälta behöver hon inte och pengarna rullar ju oxå in per automatik
Att mamman inte låtsas om att TS är i lägenheten förstår jag faktiskt. Att hon inte är någon välkommen besökare trots att hon vill hjälpa pojken borde inte vara någon överraskning. Det TS vill göra för pojken är
jättebra, och verkar väldigt angeläget! Men hon har inga rättigheter till barnet, enda chansen att komma in är att hon
får komma in. Att föräldrarna, även om de kanske inte är jätteglada, anser att hjälpen med pojken är viktigare än att de får sig en eller annan känga. Den balansen tål inte vad som helst! Jag tycker det är direkt oansvarigt att som utomstående (som inte har någon relation till de här människorna och därför kan hålla huvudet mycket kallare) uppmuntra TS att spekulera ännu mer i mammans tillstånd - där de faktiskt dragit en väldigt tydlig gräns gentemot TS dessutom. Brodern säger att sambon står under läkarvård och vägrar diskutera henne vidare - men nog fan ska du stå där med en skyffel och säga "gräv du

"?
När det slutar med att TS inte är välkommen tillbaka och pojken förlorar ljusglimten som är hans fasters besök, är det värt det då för att få ha en skvallerstund på nätet som inte skadar någon?